וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופות הגמל ילין לפידות פתחו את 2011 במקום הראשון עם תשואה של 1.4%

נועם בר

17.2.2011 / 7:00

חלק גדול מהקופות בענף נפגעו מהירידות שהתרחשו בשוק המניות המקומי ביומיים האחרונים של ינואר, בעקבות תחילת ההפיכה במצרים. למרות זאת, רובן השיגו תשואה חיובית. במקום האחרון - הקופות והקרנות של הדס ארזים שרשמו תשואה שלילית



>> אירועי ההפיכה במצרים קילקלו למרבית הקופות בענף הגמל את תשואות החודש הראשון של 2011. ביומיים האחרונים של ינואר צנחו מדדי המניות ביותר מ-3%, וחלק גדול מהתשואה שצברו הקופות במהלך השבועות הראשונים של החודש, נמחקה. מהצד השני, מי שהיה חשוף יותר לחו"ל ולמט"ח נהנה יותר. בזמן שמדדי המניות בישראל סיימו את ינואר בתשואה שלילית, מדדי המניות בחו"ל עלו בכ-4% ואילו הדולר זינק ב-4.5%.



את תשואות ינואר מובילות קופות הגמל שמנהל ילין לפידות, עם תשואה של 1.4%. הקופות של ילין לפידות הובילו גם את תשואות 2010. בקצה השני של תשואות הענף נמצאות הקופות שמנהל בית ההשקעות הדס ארזים, עם תשואה שלילית של 0.1%-0.17%. "הימים האחרונים של ינואר פגעו בעיקר במניות הגדולות, אלו שנמצאות במדד המעו"ף. אנחנו יושבים יותר במניות הכבדות ורק בסוף 2010 הגדלנו חשיפה לבנקים וזה פגע בנו החודש", אומר אילן ארצי, מנכ"ל הגמל בהדס ארזים.

ארצי מספר כי עם פרוץ האירועים במצרים היו בתי השקעות זרים, כמו סיטיבנק, שהמליצו ללקוחותיהם למכור מניות שהם מחזיקים בישראל. מדובר בלקוחות שרצו להקטין חשיפה למזרח התיכון ולאירועים במצרים. לדבריו, זו אחת הסיבות לכך שהירידות בישראל היו חדות יותר מאשר בעולם.



מקום נוסף שבלט בינואר היה אפיק האג"ח הקונצרניות שהניב תשואה גבוהה מאפיק האג"ח הממשלתי. "כבר כמה חודשים אנחנו יותר סולידיים בכל מה שקשור לאג"ח הקונצרני. מצמצמים את התיק ומתמקדים באג"ח עם דירוגים גבוהים. בנובמבר ובדצמבר זה עזר לנו אבל בינואר זה פגע בנו", מספר ארצי. למרות ינואר החיובי באפיק הקונצרני, בהדס ארזים ממשיכים להעדיף את צמצום החשיפה לסקטור האג"ח הקונצרניות.



בינתיים, חלק מהתשואה שנמחקה בינואר חזרה בשבועיים הראשונים של פברואר וארצי מעריך כי התיקון במניות הכבדות, ובפרט במניות הבנקים שמתחילת החודש הניבו יותר מ-2%, יעזור לתשואות פברואר בהדס ארזים.



קופות אחרות שבלטו לחיוב בינואר היו הקופות שמנהלת חברת הביטוח מנורה מבטחים, שהתשואה בהן הגיעה עד יותר מ-1.1%. "מי שבינואר היה מושקע יותר בחו"ל הרוויח", אומר מנכ"ל הגמל במנורה מבטחים, איתי יעקב. "נהנינו מחשיפה גדולה שיש לנו לחו"ל ולמט"ח. כשאנחנו יוצאים למדינה מסוימת, אנחנו לא מגדרים את המטבע. זו חלק מהתפישה ומהאמונה שלנו שפיזור היא גם דרך המט"ח".



יעקב מספר כי את 2011 פתחה החברה עם מדיניות השקעות חדשה שבה הוגדל רכיב המניות בכ-4% להיקף של 28% ברוב הקופות הכלליות. לדבריו, אחד האפקטים של יישום המלצות ועדת חודק על חברות הביטוח ומנורה בכללם, הוא הגדלת עסקות אשראי פרטניות על חשבון השקעה באג"ח קונצרניות רגילות. עסקות אלה נעשות בהיקפים של עשרות עד מאות מיליוני שקלים, כשמלבד קופות הגמל מצטרפות אליהן גם קרן הפנסיה וביטוחי המנהלים.



גם בהראל סיימו את ינואר בדבוקה העליונה של טבלת התשואות בענף הגמל, עם תשואות שהגיעו עד יותר מ-1%. חגית ציטיאט-לוין, מנכ"לית הגמל בהראל, מספרת כי במסגרת ניהול הסיכונים בהראל ישנו גידול מתמיד של החשיפה לחו"ל ולעסקות תשתית, נדל"ן ואשראי. "אם בוחנים את הענף, אז אנחנו בחלק השמרני של העסק עם שיעור מניות של 28%, כששליש מזה מושקע בחו"ל. ההסתכלות היא לאורך זמן ואנחנו לא נחליט על הגדלת הסיכון רק בגלל שהריבית נמוכה וקשה לייצר תשואה מספקת".



בהסתכלות ארוכת טווח של התשואות המצטברות בשלוש השנים האחרונות, מובילות הקופות של ילין לפידות עם תשואה מצטברת מרשימה של יותר מ-36%. אחריה, במקום השני, ממוקמות הקופות של קבוצת כלל עם תשואות מצטברות של יותר מ-32%. בתחתית נמצאות הקופות שרכשה פסגות מפריזמה, וקרן אור סוגרת את טבלת קופות התגמולים עם תשואה מצטברת של 8.16%. את טבלת קרנות ההשתלמות סוגרת קרן כנרת עם תשואה מצטברת של 12.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully