וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות מגיבה לטענות מנהלי התיקים הקטנים: הפרות חוק חמורות מחייבות קנסות חמורים

נועם בר

17.2.2011 / 7:00



>> ברשות ניירות ערך התייחסו לטענות השונות של מנהלי התיקים, ואמרו כי הן מוכרות וידועות והועלו בעבר כמה פעמים בדיונים שהתקיימו בין הצדדים.

על הטענה כי הקנסות שמאפשר חוק האכיפה המינהלית אינם מידתיים ויכולים לגרום לסגירת עסקים, משיבים ברשות כי תקרת הקנסות הגבוהה נועדה להתמודד עם הפרות חמורות כמו סחר במידע פנים, מסירת מידע מוטעה לציבור ועסקות מתואמות, ולא עם הפרות ברשלנות במהלך הפעילות השוטפת של מנהל התיקים ויועץ ההשקעות - ההפרות החמורות אינן נעשות תחת כובע של מנהל השקעות ומי שעושה אותן חשוף לעבירות בלי קשר לעיסוקו.



הקנסות המקסימליים על הפרות שקשורות לעצם ניהול התיק מגיעים ל-50 אלף שקל, טוענים ברשות. הגדלת העיצומים הכספיים במסגרת האכיפה המינהלית נועדו לדרבן את החברות להשקיע משאבים ראוים בהגנה על הלקוח ובדרישות הרגולציה.



עם זאת, בעבר העיצומים היו קבועים והחוק החדש הופך אותם לגמישים על פי שיקול דעת, כך שבפועל אין חובה שהם יוטלו לפי המקסימום שנקבע. הסכומים שהוגדלו הם סכומי העיצום הכספי הפשוט, שהיתה לרשות סמכות להשית גם לפני התיקון, ולא העיצום הכספי שבמסגרת האכיפה המינהלית.



מדובר בעיצום כספי בגין הפרות שאינן דורשות בירור ובדיקה עובדתית משמעותיים, וגם זאת בתנאי שיותקנו כללים המאפשרים לרשות להפחית את העיצומים על פי קריטריונים קבועים מראש.



על הטענה שלא מן הראוי שהרשות גם תחקור וגם תשפוט, משיבים ברשות כי ועדת האכיפה שתקום ותשפוט בנושאים הרלוונטיים מורכבת משלושה נציגים, כשרק אחד מהם הוא נציג הרשות והשאר הם נציגים שימונו על ידי שר המשפטים - כך שצד הרשות בוועדה יהיה במיעוט. בנוסף נקבע כי יו"ר הרשות, שקובע מתי תיפתח חקירה, לא יישב בוועדה.



את השינוי המוצע במודל האגרות הנגבות ממנהלי התיקים מסבירים ברשות כי כיום קיימת דיספרופורציה באגרות המשולמות בגופים שונים, כשנוצר מצב שגופי ענק משלמים אגרות מגוחכות ביחס לגודלם, בהיקף של אלפי שקלים בודדים לשנה. כוונת הרשות היא שהאגרות ישקפו, ברמת העקרון, את עלות הרגולציה. במקביל למהלך זה, תפחית הרשות את האגרה השנתית שמשלמים מנהלי הקרנות.



על הטיוטא להרחבת הדיווח הרבעוני והשנתי ללקוחות, הנמצאת כעת בטיפול ועדת הכספים, אמרו ברשות כי הדיווחים המורחבים נועדו לתת ללקוחות כלים לבחון את ביצועי מנהל ההשקעות שלהם ואת מצבם ביחס לאפשרויות אחרות, דבר שייצור תחרות ויכולות להשוות בין הגופים. עם זאת, מציינים ברשות כי בעקבות הערות שהתקבלו מהשוק בוצעו התאמות מהותיות ביחס לגירסה הראשונה שהופצה להערות הציבור. בכל מקרה, הרשות תשכנע את המועצה לפעול להסדרת הפעילות בשוק בצורה עניינית בלבד, והיא אינה רואה סיבה לחששות בקרב הגופים הקטנים בהקשר זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully