וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הקפאת התמריצים: APC מקדמת בערבה שדה סולארי ב-200 מיליון דולר

אבי בר-אלי

17.2.2011 / 7:22

ערבה פאוור אישורים מקדמיים להקמת תחנת כוח בהספק 40 מגה-ואט על שטח של 600 דונם בקיבוץ קטורה



על רקע הקפאת ההסדרה המתמרצת תחנות כוח סולאריות גדולות, קיבלה חברת ערבה פאוור (apc) את אישור מנהל התכנון (צוות עורכי תמ"א 10) והמשרד להגנת הסביבה להקמת שדה סולארי ראשון בדרום הערבה בהשקעה המוערכת ב-200 מיליון דולר. מדובר בתחנת כוח בטכנולוגיה פוטו-וולטאית (p.v.) בהספק של כ-40 מגה-ואט, אשר תוקם על שטח של כ-600 דונם בשטחים החקלאים בקיבוץ קטורה, ממזרח לכביש מספר 90.




"השדה הגדול בקטורה יהיה שדה בקנה מידה עולמי ויכניס את ישראל לרשימת המדינות המערביות הנהנות מהפקה משמעותית של חשמל מאנרגית שמש", אמר מנכ"ל ערבה פאוור, ג'ון כהן. "הערבה נהפכת במהירות לעמק הסיליקון של האנרגיות המתחדשות", הוסיף אודי גת, ראש מועצת אילות.



ואולם, על קידום הפרויקט מעיבה התנגדות משרד האוצר להמשך ההסדרות המתמרצות ייצור חשמל פרטי באנרגיה סולארית, אשר הביאה את ועדת השרים לקידום האנרגיות המתחדשות להקפיא את המכסה של השדות הסולארים הגדולים עד לחישוב עליות הסבסוד למשק. זאת, למרות שהתמריצים למכסה זו כבר אושרו לפני כשלושה שבועות בידי רשות החשמל.



"לפני שעה נראה שהועדה מהווה חסם נוסף הדוחה את פרסום ההסדרה לשדות גדולים, שפורסם לשימוע כבר לפני שנה", הודה יוסף אברמוביץ', מבעלי ערבה פאוור, ורמז על תחושות המרמור בקרב התעשייה הסולארית כלפי התנהלות הממשלה: "אנחנו ממשיכים קדימה במרץ במטרה למלא את חלקנו ביישום החלטת הממשלה משנת 2009".



ערבה פאוור, בה שותפים אברמוביץ', קיבוץ קטורה, סימנס הגרמנית והקרן הקיימת לישראל, החלה בימים אלה בהתקנת פאנלים סולאריים בתחנת הכוח הבינונית הקרקעית הראשונה שתוקם בארץ בקיבוץ קטורה, על שטח של כ-80 דונם ובהספק של כ-5 מגה-ואט. התחנה תושק בשבוע הבא במסגרת ועידת אילת-אילות לאנרגיות מתחדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully