וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אראל מרגלית שוקל להתמודד על ראשות מפלגת העבודה

גיא גרימלנד

17.2.2011 / 11:12

היועץ הפוליטי אריה ליפניק סיפר בטוויטר שלו על כוונת מרגלית לרוץ לראשות מפלגת העבודה



האם איש ההון סיכון אראל מרגלית יעזוב את עולם העסקים לטובת הפוליטיקה? מקור מסר ל-themarker כי מרגלית אמר הלילה באירוע קוקטייל בניו-יורק כי הוא מועמד לרוץ להנהגת מפלגת העבודה. עדות נוספת לכוונתו של מרגלית מגיעה מהיועץ הפוליטי אריה ליפניק, שסיפר בטוויטר שלו על כוונת מרגלית לרוץ לראשות מפלגת העבודה. ליפניק כתב הלילה: קוקטייל בניו-יורק. אראל מרגלית, איש רקע בענף הון סיכון, מועמד לראשות מפלגת העבודה. אני מאחל לו הצלחה בפריימריס.



עדות שלישית לכוונתו של מרגלית מגיעה מידיעה שפורסמה ב-6 לפברואר בעיתון "הארץ" ובה נכתב כי לאחר פרישת אהוד ברק והקמת סיעת עצמאות, הודיעו רשמית על התמודדותם השרים לשעבר וחברי הכנסת יצחק הרצוג ואבישי ברוורמן, כאשר בנוסף שוקלים להתמודד על התפקיד גם חברי הכנסת שלי יחימוביץ', עמיר פרץ, יו"ר המפלגה לשעבר עמרם מצנע ואיש העסקים אראל מרגלית.



זאת לא הפעם הראשונה שמרגלית, מייסד קרן jvp, מפלרטט עם התחום הפוליטי. בעבר שקל להתמודד לראשות עיריית ירושלים, על אף שלאחר מכן דחה זאת. לאחר מכן מונה ליו"ר ראשות השידור, אבל גם במקרה הזה החליט להמשיך בעולם העסקים. לפני כשבוע נבחר מרגלית למשקיע הון סיכון של 2010 על ידי מרכז המי"ל של פורום מנכ"לי ההיי-טק.



הקרן הירושלמית רשמה בשנים מספר אקזיטים, ובהם - דיון נטוורקס וזומיקס הישראלים, טאץ קלריטי וקוג'נט האמריקאיים, וקליק טכנולוג'יס באירופה, שהונפקה בשווי 770 מיליון דולר בנאסד"ק וכיום נסחרת בשווי 2 מיליארד דולר - החזר השקעה של למעלה מפי 40.



מבדיקת themarker שפורסמה בפברואר 2010 עלה כי מרגלית רשם 7 אקזיטים בעשור האחרון, מה שהיקנה לו את התואר "המשקיע בעל מגע ידי הזהב". בשנים האחרונות מרגלית מככב בקביעות ברשימת המידאס של מגזין פורבס (midas list of forbes). לא ברור מה יקרה כעת לקרן jvp אם מרגלית אכן יבחר בקריירה פוליטית. משקיעים מוסדיים אמנם מוכנים להשקיע בקרנות הון סיכון, למרות שינויים בראשות הקרן, אבל לעניין "ההמשכיות" יש חשיבות רבה כאשר קרן מבקשת לגייס קרן המשך. אם מרגלית יעזוב את jvp הדבר עשוי לעמוד לה לרועץ, למרות צוות השותפים הנוכחי שרץ עם מרגלית בשנים האחרונות.



תגובת אראל מרגלית: "זה לא נכון שהכרזתי על התמודדות שלי לראשות מפלגת העבודה. מה שנכון ומדויק הוא שאני יוזם מהלך מאוד משמעותי שמטרתו להפוך את מפלגת העבודה לכוח פוליטי מרכזי בישראל ולאלטרנטיבה לשלטון. אני מחבר את החזון שלי בדבר האדם היוזם והיוצר שמחבר את התרומה לקהילה ולחברה עם עולם העסקים ועולם המדיה, ורוצה שיהפוך להיות האתוס החדש של מדינת ישראל".



אראל הוסיף כי "רבים מאלה שפניתי אליהם רוצים לראות בי כמועמד אך זהו הרצון שלהם. ביקשו ולחצו עלי להתמודד על ראשות העבודה ואולם אני עומד על דעתי כי חיזוק מפלגת העבודה הוא המעשה הלאומי הנכון לכל יהודי וישראלי היום. מפה אני פועל וזו הסיבה ליוזמה שלי. המוטיב המרכזי בפעילות שלי היא כי ישראל צריכה עבודה חזקה. זהו מהלך, זהו מוטיב, שכולו מונע מתהליכים פטריוטיים. והכול יודעים שאני פטריוט ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully