וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד דוד תדמור על תיקון החוק להגבלים עסקיים לקבוצות ריכוז: “זה גובל בדיקטטורה כלכלית"

גיא גרימלנד

17.2.2011 / 11:51

הממונה על ההגבלים העסקים לשעבר: "אני חושב שהצעת החוק היא טעות; יש חשש שכנסת ישראל מחפשת פתרונות קסם"



עו"ד ד"ר דוד תדמור, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקים, יוצא בהתקפה חריפה כנגד הרשות להגבלים עסקיים בכל הנוגע לתיקון חוק ההגבלים העסקיים ואישור הגדרות חדשות לקביעת קבוצות ריכוז. תדמור אמר את הדברים בפורום הגבלים עסקיים ורגולציה שערכה היום גיזה זינגר אבן. הצעת החוק בנושא זה, שכבר אושרה בוועדת השרים, קובעת כי יש סמכות להכריז על חברות השולטות ביותר מ-50% מהשוק כקבוצת ריכוז.



תדמור אמר כי “זהו חוק שכוונתו טובה. הוא הומצא על ידי אנשים מקצועיים אבל הוא חוק בלתי אפשרי. חוק שגובל בדיקטטורה כלכלית, שאינה מבוססת על רציונל שאני מכיר או מבין. חוק שמאפשר למי שיהיה ברשות להגבלים העסקיים, בכפוף לפיקוח משפטי סמכות שאין לו מקבילה בשום מקום בעולם".



לדבריו, "אין מדינות אחרות בעולם שהרשו לעצמן להתערב כפי שהצעת החוק הנוכחית מציעה. מדובר בסעיפים דרקוניים. אלמלא הייתי מכיר, מעריך ומכבד את האנשים שחושבים שהחוק הוא טוב, הייתי אומר את דעתי האמיתית - ולא הייתי מתתבטא בנימוס ובמתינות". תדמור הוסיף כי "יש לי המון הערכה ליוזמי החוק והרשות, אבל אני חושב שהצעת החוק היא טעות. יש חשש שכנסת ישראל, אשר אמונה על חקיקה, מחפשת פתרונות קסם ועלולה לאשר את החוק. אני מקווה שהחוק לא ייושם".



עו"ד ניב זקלר אמר כי הצעת החוק החדשה מטפלת בתופעת הריכוזיות והאוליגפולים, אבל אינה מספקת הנחיות ברורות ומדדים לטיפול. לדבריו, "במקרה שכזה עלולות להיות טעויות". זקלר טען כי במקרה של מיזוג בזק - yes - רשות ההגבלים העסקיים התנגדה למיזוג אבל בשל כך נוצר עיכוב ביצירת תשתית iptv לאזרחי ישראל. “כשאין הנחיות ואין פיקוח אפקטיבי שיפוטי נוצרות טעויות. כשאתה מגיע לכנסת, קשה לך להסביר זאת לח"כים שרוצים לקדם תחרות כי הצעת החוק נשמעת טוב. אין דיון מעמיק לגבי האופן שבו הצעת החוק מיושמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully