וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקם צוות לגיבוש מתווה לשיפור תנאי הגידול של החזירים בישראל

עמירם כהן

17.2.2011 / 12:30

הצוות יפעל במסגרת הרפורמה של משרד החקלאות בענפי בעלי החיים



במסגרת הרפורמות שיזם משרד החקלאות בתנאי גידול חיות המשק בישראל, הודיע המשרד החודש על כוונתו לפעול לשיפור תנאי גידול החזירים בחזיריות. הרפורמות בענפי בעלי החיים שכבר הושלמו, או נמצאות בהליכי ביצוע, הן ענף הרפת, העופות, הצאן והדגים וענף פיטום האווזים שחוסל כליל.



הרפורמות מיועדות להוציא את ענפי החי ממרכזי הישובים החקלאיים ולשכן את בעלי החי במבני משק מודרניים מחוץ לישובים, שיאפשרו להם ליהנות משטח מחיה גדול יותר ומאיוורור טוב יותר עד שילוחם למשחטות. כמו כן, מספקים תנאי הגידול החדשים מענה לדרישות השירותים הווטרינריים ומשרד הבריאות שנועדו לשפר את איכות הסביבה בישובים החקלאיים בהם מגדלים חיות משק, לצמצם את חשיפת בעלי החיים ותושבי הישובים למחלות הקשורות בבעלי חיים ולהגדיל את רמת הבטיחות של מוצרי המזון מהחי.



בישראל מגדלים 20 אלף חזירות-אמהות ב-24 חוות גידול בישובים לא יהודיים בהם הכפרים פסוטא, אעבלין, מעיליה וכפר יאסיף וכן בחוות מחקר בקיבוץ להב בנגב.



החזירות בחזיריות ממליטות מדי שנה כ-180-200 אלף חזירונים, המועברים לאחר 5 חודשי פיטום לשחיטה ב"בתי נחירה" (משחטות חזירים) ולשיווק בשוק המקומי. ועדה מיוחדת שמונתה בידי השירותים הוטרינריים, בחנה בשנים 2002-3 את תנאי המחייה ורווחת החיים של החזירים בחוות הגידול על בסיס חוק צער בעלי חיים והמליצה ליישום רפורמה בענף, שתכלול בין היתר הגברת הפיקוח על הגידול, השחיטה והשיווק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully