וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה: להעמיד את דני דנקנר לדין

המשטרה הודיעה על סיום חקירת יו"ר בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר, במסגרתה נמצאה תשתית ראייתית מספקת כנגד דנקנר וכנגד המנכ"ל המכהן, ציון קינן בחשד לעבירות מרמה שונות

היחידה לחקירות הונאה הודיעה הבוקר (חמישי) כי נמצאה תשתית ראייתית להעמיד לדין את יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר בחשד שביצע עבירות שוחד ומרמה. כמו כן, לדברי המשטרה, קיימת תשתית ראייתית להעמיד לדין את המנכ"ל הנוכחי של הבנק, ציון קינן, בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד. נגד דנקנר יש גם ראיות לכאורה לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים בתאגיד וכן אי דיווח על פי חוק איסור הלךבנת הון.

המשטרה ציינה כי ראש אגף החקירות, ניצב יואב סגלוביץ', אימץ את מסקנות החקירה, וכי תיק החקירה יועבר בימים הקרובים למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לעיון והמשך פעולות בעניין.

החשדות העיקריים המיוחסים לדנקנר נוגעים, בעיקרם, לניגודי עניינים שראשיתם בעסקת רכישה של בנק "פוזיטיף" הטורקי. במסגרת העסקה שהחלה להתגבש בשנת 2005 בין בנק הפועלים וקבוצת RP לבין בעלי הבנק הטורקי שבזמנה כיהן דנקנר כדירקטור בבנק הפועלים, ומאוחר יותר, ביולי 2007 מונה ליו"ר דירקטוריון הבנק. דנקנר כיהן ביו"ר הדירקטוריון בין השנים 2007-2009.

מהמשטרה נמסר כי על פי החשד, בראשית 2008, הוביל דנקנר, כיו"ר הבנק, החלטה להעניק פיצוי כספי גבוה לקבוצת RP, כל זאת בשעה ש-RP הייתה שותפה עסקית של קבוצת "אלרן", בבעלות משפחת דנקנר. על פי החשד, פעל דנקנר תוך הסתרת קשריו עם RP מפני נושאי משרה ודירקטורים בבנק הפועלים.

בנוגע לעניינו של מנכ"ל הבנק המכהן, קינן, סיפרו במשטרה כי החקירה נוגעת להלוואה שאושרה לדנקנר באוקטובר 2008 בגובה 3.4 מיליון דולרים בוועדת עסקאות עם בעלי עניין ואנשים קשורים של בנק הפועלים. הלוואה זו אושרה, כך על פי החשד, באופן בלתי תקין, תוך הצגת מצג כוזב בפני הועדה מאשרת.

עו"ד של קינן: ההחלטה בידי הפרקליטות

פרקליטו של קינן, עו"ד צבי אגמון אמר בתגובה: "אין כל החלטה להעמיד לדין את ציון קינן. ההחלטה בעניינו תתקבל בידי הפרליטות ולא בידי אף גורם אחר, והיא זו שצריכה לקבל החלטה בנושא זה".

"ציון קינן ואנוכי מכבדים את המשטרה ואת פועלה. יחד עם זאת, בהכירי את העובדות בגינן נחקר מר קינן אני תמה על קביעת המשטרה. ההלוואה שהוענקה על ידי הבנק למר דני דנקנר ניתנה בהתאם לנוהלי הבנק ואושרה על ידי ועדה של דירקטוריון הבנק, שהיא הגוף המוסמך לאשר הלוואות לאנשים הקשורים עם הבנק".

עוד ציין עו"ד אגמון כי הלוואה זו הוחזרה במלואה לפני כשנה. "אין ולא היה כל פגם ולו הקטן ביותר בפעילותו של מר קינן בהקשר להלוואה זו. אני מאמין כי בסופו של יום כך גם תסבור פרקליטות ואני מקווה כי בירור העניין יעשה במהרה".

פרקליטיו של דנקנר: המלצת המשטרה בניגוד להנחיית השר לבטחון הפנים

פרקליטיו של דני דנקנר, עורכי הדין יורם ראב"ד, יוסי בנקל ונבות תל-צור, מסרו בתגובה: "צר לנו על פרסום המלצת המשטרה, בניגוד להנחיית השר לבטחון הפנים. אין לנו ספק כי דנקנר פעל בתום לב וכי לא דבק רבב בפעולותיו כיושב ראש בנק הפועלים.

עוד צויין כי "אנו מצפים כי בחינה מדוקדקת של חומר הראיות בפרקליטות, שם גם תינתן לדנקנר האפשרות להעלות את מכלול טיעוניו והשגותיו, תעלה כי לא נעברה על ידו עבירה כלשהי. יש אפוא להתאזר בסבלנות ולאפשר לפרקליטות לבחון את החומר, ללא הפעלת לחצים וללא עריכת משפט שדה בתקשורת".

בנק ישראל: הפיקוח על הבנקים בקשר עם הפרקליטות

מבנק ישראל נמסר בתגובה כי "בהמשך להודעת המשטרה על העברת חומרי חקירתו של מנכ"ל בנק הפועלים, מר ציון קינן, לבחינה על ידי הפרקליטות, הפיקוח על הבנקים מבקש למסור כי הוא נמצא בקשר עם גורמי הפרקליטות המלווים את החקירה, ועוקב אחר ההתפתחויות בנושא".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מבנק הפועלים טרם נמסרה תגובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully