וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות על טבע: הצמיחה אמנם מאטה, אך הערך קיים

TheMarker Online

17.2.2011 / 12:11

"גם מודל שמרני מאד הלוקח בחשבון את הדאונסייד אולם כמעט ואינו מתחשב בפוטנציאל האפסייד גוזר מחיר יעד של 60 דולר"



לאחר האכזבה מתוצאות הרבעון הרביעי ומהתחזית ל-2011, שבו ובחנו בפסגות את ההתפתחויות הצפויות בטבע בשנה הקרובה.



"הבחינה העלתה כי למרות ש-2011 אינה צפויה להיות שנה מרגשת היא גם אינה צפויה להיות שנה סוערת עם חדשות שליליות מהותיות שיובילו לחזרת המניה לרמה הנמוכה מ-47 דולר", אומרת לימור גרובר, אנליסטית sell side מחלקת מחקר בפסגות.



ההתפתחויות המהותיות הצפויות כוללות את התוצאות המפורטות של ניסוי allegro ובהמשך תוצאות ניסוי bravo בלקווינימוד, תשובת ה-fda לעתירה האזרחית של טבע לגבי הקופקסון והתפתחויות נוספות בגזרה המשפטית והרגולטורית בהקשר זה. ההתפתחויות בחודשים האחרונים העלו את הסיכוי שהתפתחויות אלה יוטו לצד החיוב.



התפתחויות חיוביות נוספות כוללות את ההתייצבות באירופה, התרחבות תחום בריאות האישה לאזור והגשת בקשה ל-fda לאישור hfa qnaze לטיפול בנזלת אלרגית.



"הסיכונים המרכזיים מעבר להתפתחות שלילית בגזרת הקופקסון כוללים הסתבכות בטיפול במכתב האזהרה למפעל בירושלים ותחרות חזקה בהשקות ב-2011", מסבירה גרובר.



"הצמיחה האורגנית של טבע אמנם צפויה להאט בשנים הקרובות לרמה חד ספרתית גבוהה ולאחר מכן לרמה חד ספרתית נמוכה אולם שווייה כיום מגלם להערכתנו שיעור צמיחה נמוך יותר."



"מסקנה זו עולה הן לאור מודל תזרים מזומנים שמרני בו אנו משתמשים שעדיין גוזר מחיר יעד של 61דולר", אומרת גרובר, "והן לאור תמחור השוואתי לפיו טבע נסחרת בדיסקאונט מול ממוצע משוקלל של החברות בענף:"







* משקל חברות מקור בשקלול עומד על 35%, משקל חברות specialty עומד על 20% ומשקל חברות גנריות על 45%.



"הערכותינו גוזרות צמיחת הכנסות שנתית ממוצעת של כ-6% עד 2015 ולמעשה התייצבות ברמת 21-22 מיליארד דולר כבר החל מ-2012", אומרת גרובר, "רחוק מרמת הכנסות של כ-26 מיליארד דולר על פי התכנית האסטרטגית של טבע בנטרול רכישות. התחזית שלנו משקפת שחיקה של כ-54% בהכנסות מקופקסון. יתרה מכך, איננו לוקחים בחשבון את תרומת הלקווינימוד."



טבע מייצרת תזרים חופשי שנתי של כ-5 מיליארד דולר ועל מנת לעמוד בתכנית האסטרטגית זקוקה לרכישות שיניבו 4-5 מיליארד דולר, כלומר, עלות רכישות של 8-15 מיליארד דולר (בהנחת מכפיל מכירות של 2-3).



היקף חלוקת הדיבידנד כיום עומד על כ-740 מיליון דולר לשנה. בהנחה שרמת המינוף כיום תישמר, הדבר מותיר עודפים של 6-13 מיליארד דולר היכולים לשמש להגדלת הדיבידנד או לרכישות עצמיות נוספות.



"בשורה התחתונה", אומרת גרובר, "גם מודל שמרני מאד הלוקח בחשבון את הדאונסייד אולם כמעט ואינו מתחשב בפוטנציאל האפסייד גוזר מחיר יעד של 60 דולר."



"נוסיף לכך רמת מכפילים נמוכה ביחס לרמה הראויה ע"פ שיעורי הצמיחה ונגיע למסקנה כי ברמות האלה מניית טבע אטרקטיבית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully