וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה הקלות לחיזוק מבנים על פי תמ"א 38

שלומית צור

17.2.2011 / 12:51

מוצע לתת פטור מלא מתשלום היטל השבחה גם בגין יחידות שיתווספו לפרויקט שלא במסגרת התמ"א



ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ דוד אזולאי, אישרה אתמול בקריאה ראשונה הצעת חוק הכוללת הקלות לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה (תמ"א 38). עד היום ניתנה הנחה בגובה 90% בהיטל ההשבחה בגין יחידות הדיור שהתווספו לבניין המחוזק מתוקף תמ"א 38. חדרי יציאה לגג או קומה שנייה נוספת של יחידות דיור בנוסף לאלה שאושרו במסגרת התמ"א נדרשו בהיטל השבחה מלא.



על פי הצעת החוק שאושרה בקריאה ראשונה, מוצע לתת פטור מלא מתשלום היטל השבחה בגין דירות אלה וגם בגין יחידות שיתווספו לפרויקט שלא במסגרת התמ"א. את ההצעה יזם עו"ד יצחק נטוביץ', לשעבר מ"מ ראש העיר גבעתיים. כמו כן, על מנת לעודד חיזוק מבנים גם בפריפריה, הציע ח"כ אזולאי להעניק הנחה של 50% מאגרת הבנייה לאלו המבקשים לחזק את המבנים ביישובי הפריפריה. הצעות אלו שולבו לתוך נוסח החוק. הצעת החוק אושרה כאמור לקריאה שנייה ושלישית.



נטוביץ' שנכח בדיון מסר ל-themarker כי היועצים המשפטיים של משרד הפנים התנגדו להצעה, אך לשמחתו ההצעה עברה. "עם כל הכבוד ליועצים המשפטיים, המחוקקים הם חברי הכנסת והם אלו שיחליטו איזו הצעה תתקבל. אני מקווה כי תוספות אלו וכן הקלות נוספות אשר עומדות להיות מוגשות בקשר לתמ"א 38 בהצעת חוק חדשה שהכנתי יחד עם ח"כ זבולון אורלב יתקבלו".



לדברי עו"ד קרן כהן בלחרסקי המתמחה בעסקות תמ"א 38, "החשיבות בהצעה הינה ביצירת תשתית חוקית מבוססת יותר להקלות הנהוגות על פי התמ"א, להבדיל מהמצב הקיים שבו מעוגן הפטור במסגרת הוראת שעה שיש ספק באם יחדשו אותה באם לאו. המצב בעייתי ומציב יזמים רבים בסיכון לאור העובדה שהוראת השעה פקעה בדצמבר אשתקד וטרם חודשה. לגבי ההנחה באגרות הבניה בפריפריות, בעיני ההקלה הינה לעג לרש כיוון שאגרות הבנייה אינן מהוות רכיב משמעותי בעלויות בביצוע של פרויקט תמ"א ויש לעשות הרבה יותר מכך בכדי לתמרץ את קיום הפרויקטים בפריפריות ויפה שעה אחת קודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully