וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק טיימס: חשבונות השייכים למשפחת מובארק התגלו בשווייץ

סוכנויות הידיעות

17.2.2011 / 13:51

גורמי אופוזיציה במצרים: הממשלה החדשה לא ביקשה ממדינות להקפיא את נכסי מובארק משום שהיא מגנה עליו



חשבונות השייכים למשפחתו של חוסני מובארק, נשיא מצרים לשעבר, או לשריו הבכירים, התגלו בשווייץ, כך אמר אתמול גורם בממשלת שווייץ ל"ניו יורק טיימס". הגורם סירב לפרט כמה כסף נמצא או מיהו בעל החשבון.



"עקבות ראשונים נחשפו", אמר הגורם השווייצי, אשר ביקש להישאר בעילום שם. "בסוף השבוע כבר תהיה לנו תמונה בהירה יותר", הוסיף.



החשיפה הגיעה לאחר שהממשלה הצבאית החדשה במצרים אישרה כי ביקשה ממדינות מערביות וכן בעולם הערבי להקפיא את נכסיהם של בכירים בשלטון הקודם. בהצהרת הממשלה לא נאמר האם מדובר גם בנכסי מובארק ומשפחתו. אנשי אופוזיציה אמרו כי הם חוששים שהצבא מגן על מובארק, מפקד חיל האוויר לשעבר, מפני חקירה.



העיתון "אל מצרי אל יום" דיווח מפי גורמים באיחוד האירופי כי משרד החוץ המצרי אכן לא ביקש מהאיחוד להקפיא את נכסי מובארק או משפחתו. הגורם, אשר ביקש גם הוא להישאר בעילום שם, אמר כי ברשימת הבכירים שאת נכסיהם ביקשה ממשלת מצרים להקפיא נכלל אחמד עז, ראש ועדת הארגון של המפלגה הדמוקרטית ומקורבו של מובארק; רשיד מוחמד רשיד, שהיה שר המסחר; שר השיכון לשעבר אחמד אל מגרבי; שר הפנים לשעבר חביב אל עדלי; ושר התיירות לשעבר זוהיר גראנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully