וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות מאיימות: הורדת מחיר המים או שביתה

השביתה הבאה? מרכז השלטון המקומי הודיע כי אם לא יופחתו מחירי המים בצורה משמעותית יפתחו הרשויות המקומיות בשביתה רכבר בעוד שבועיים

הנהלת מרכז השלטון המקומי הודיעה היום (חמישי) כי תפתח בעוד שבועיים בשביתה ברשויות המקומיות, באם לא יופחתו מחירי המים בצורה משמעותית. בתום ישיבת חירום שנערכה במשרדי מרכז השלטון המקומי הכריזו אנשיה כי כל עוד הממשלה לא תקבל את דרישתם בנוגע לתעריפי המים וביטול התאגידים, יימשך המאבק ואף יחריף לכדי שביתה – תוך המשך שיתוף הפעולה עם ההסתדרות והתעשיינים.

ממרכז השלטון המקומי נמסר, כי בשבוע הקרוב יסתיים פרק הזמן של 45 הימים שהוגדרו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לפתרון סוגיית המים והקמת ועדה לבחינת הנושא. "באם לא ימצא פתרון", אמרו במרכז, "יצאו הרשויות למאבק ושביתות".

מוקדם יותר השבוע אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, כי אם דרך המו"מ לא תניב את התוצאות המיוחלות, יימשכו ויוחרפו צעדי המחאה. בוחבוט ציין כי "המאבק שלנו הוא חברתי ועל מגוון נושאים: את מחיר המים ניתן להוזיל באופן מיידי ופשוט, לבטל את המע"מ ואת המסים להוזיל בכ-30%". וכן ציין כי בעקבות פניית מרכז השלטון המקומי למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה, הודיע המבקר המדינה כי יחקור את הסיבה לעליית מחירי המים.

"קריסת מעמד הביניים"

לדברי יו"ר מרכז השלטון המקומי, "אנו עדים לקריסתו של מעמד הביניים. אזרחי ישראל זקוקים לפתרונות במגוון נושאים חברתיים: העלאת שכר המינימום באופן אפקטיבי ונכון ומציאת פיתרון למחיריהם של מוצרי היסוד, גיבוש תוכנית לאומית לפיתרון מצוקת הדיור. השלטון המקומי פועל והציע מספר פתרונות ודרכים שונות לפיתרון המצוקה. עם זאת, ללא תוכנית ממשלתית מעשית ומהירה בקרוב יהיו פה ערי אוהלים".

מאבק השלטון המקומי נוגע בעיקר בדרישה מהממשלה להוריד את מחירי המים, לשנות את מבנה תאגידי המים וכן לבטל את חובת התיאגוד. לפי השלטון המקומי, מחיר המים קפץ פי שלושה בגלל "התאגידים המנופחים והמיותרים, באמצעותם המדינה גובה מיסים כגון מע"מ, מס הון ומס חברות מאזרחיי ישראל – דבר שלא מתקבל על הדעת".

בגלל משמעת קואליציונית

אתמול נפלה בכנסת הצעת החוק להורדת תשלוןם מס ערך מוסף על מחיר המים, זאת חרף הבטחות ראש הממשלה להקל על הציבור. ההצעה נפלה בקריאה טרומית במליאת הכנסת ברוב של 50 נגד 34. ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אשר יזם את ההצעה יחד עם ח"כ רונית תירוש (קדימה), נאלץ להצביע נגד החוק שהוא עצמו הציע, זאת כחלק מהמשמעת הקולאיציונית.

ח"כ מירי רגב (ליכוד), אשר ניהלה מאבק על הורדות המחירים, נעדרה באופן הפגנתי מהמליאה בעת ההצבעה למרות שהיא חברה בקואליציה. בתגובה לקריאות של חברי קדימה כלפיה, אמרה רגב כי "לפחות אני יוצאת מהאולם כשמצפוני לא נותן לי להשתתף בהצבעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully