וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה הקיבוצית במגעים למכירת בית התנועה בתל אביב במעל 100 מיליון שקל

עמירם כהן

17.2.2011 / 15:27

לפי הערכות תעביר התנועה הקיבוצית את משרדיה למבנים שבבעלותה ברמת אפעל



התנועה הקיבוצית בוחנת מכירת בית התנועה בקריה בתל אביב בתמורה ליותר מ-100 מיליון שקל - כך מדווח מקומון הקיבוצים "ידיעות הקיבוץ". מגעים מתקיימים עם בעלי הקרקע, מינהל מקרקעי ישראל ועם עיריית תל אביב, במטרה לאפשר לגורם הנדל"ני שירכוש את הנכס להקים על המגרש בו עומד היום בית התנועה, מבנה משרדים ועסקים רב קומות.



בית התנועה הקיבוצית, הממוקם ברחוב לאונרדו דה וינצ'י, מצוי באחד האזורים הנדל"ניים היקרים בתל אביב. אם יימצא קונה מתאים, והקומפלקס הנדל"ני המתוכנן במקום המבנה הקיים יאושר ברשויות התכנון, תעביר התנועה הקיבוצית, כך ההערכה, את משרדיה למבנים שבבעלותה בשכונת רמת אפעל.



מכירת המבנה תאפשר לתנועה הקיבוצית להחזיר ל-22 מקיבוציה חלק מההלוואה שהעמידו הקיבוצים הללו לתאגידים הכלכליים של ה"קיבוץ הארצי", ששקעו בחובות כבדים בתקופת המשבר הכלכלי של הקיבוצים בשנות ה-80 ו-90 של המאה הקודמת.



קיבוצים אלה השתייכו בעבר לתנועת "הקיבוץ הארצי", המרכיבה יחד עם התק"מ את התנועה הקיבוצית היום. 22 קיבוצים אלה, שהיו מבוססים כלכלית יחסית לקיבוצים אחרים, העמידו ב-1993 לתאגידי הקיבוץ הארצי מקורות בכ-200 מיליון שקל (מחירי 2010) בתמורה להתחייבות בכתב ובעל פה של הנהגת תנועתם אז, כי הכספים יוחזרו להם. אלא שהכספים לא הוחזרו עד כה. חובו של הקיבוץ הארצי לקיבוצים אלה תפח משנה לשנה בגין ריבית והצמדה. לאחר איחוד שתי התנועות הקיבוציות התק"מ והקיבוץ הארצי ל"תנועה הקיבוצית" של היום הועבר החוב לחשבונה של תנועה הקיבוצית משותפת.



ככל הידוע 22 הקיבוצים מוכנים לפשרה, שבמסגרתה הם דורשים חזר של 67 מיליון שקל מהחוב, אף שבתנועה הקיבוצית מוכנים להחזר של 30 מיליון שקל בלבד. יצוין כי בעקבות הסכסוך בין הקיבוצים הללו לתנועה הקיבוצית על החזר החוב, הפסיקו לפני כמה שנים 20 מקיבוצים אלה לשלם מסים לתנועה הקיבוצית והדבר יצר גירעון גדול בתקציבה - דבר שחייב אותה לצמצם פעילויות חיוניות ולבצע קיצוצים כואבים בכוח אדם.



מזכיר התנועה הקיבוצית זאב שור (וולולה) מסר בתגובה, כי מדובר בפתרון שהתנועה הקיבוצית מוכנה ללכת לקראתו, אם אותם קיבוצים ישלמו באופן מיידי את מסיהם לתנועה, שהצטברו לכדי 13 מיליון שקל והארגונים הכלכליים של תנועת הקיבוץ הארצי (לשעבר), יעבירו לבעלות התנועה הקיבוצית המשותפת נכסים שנמנעו מלהעביר לה עד כה, בהם נכסי ספריית הפועלים. בעוד שלדבריו, התק"מ העביר זה מכבר לבעלותה של התנועה המשותפת את נכסיו הכלכליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully