וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעילת מרכזי הקניות וסטפילד שבשליטת משפחת לואי רשמה רווח נקי בסך 1.1 מיליארד דולר ב-2010

סוכנויות הידיעות

17.2.2011 / 15:41

החברה דיווחה כי מרכזי הקניות שלה בבריטניה, אוסטרליה וניו זילנד חזרו לצמוח



מפעילת מרכזי הקניות הבינלאומית וסטפילד, שבשליטת המיליארדר היהודי-אוסטרלי פרנק לואי, דיווחה על רווח נקי בסך 1.11 מיליארד דולר אוסטרלי (1.1 מיליארד דולר) ב-2010, בהתאם לתחזיות האנליסטים. החברה חזרה לרווחיות לאחר שנתיים של הפסדים בגין המשבר, כאשר ב-2009 רשמה הפסד של 457.8 מיליון דולר אוסטרלי וב-2008 הפסד בסך 2.2 מיליארד דולר אוסטרלי.



וסטפילד, אחת ממפעילות מרכזי הקניות הגדולות בעולם, עם פעילות גדולה באוסטרליה, ארה"ב ובריטניה, הוסיפה בעת הדיווח השנתי כי בכוונתה למכור נכסים שאינם מניבים את התוצאות הרצויות עם הזמן, אך כי אין לה כעת תכניות קונקרטיות לכך. החברה דיווחה על פרויקטים מתוכננים בהשקעה של כ-10 מיליארד דולר אוסטרליים בשנים הקרובות - כחצי מיליארד עד מיליארד דולר אוסטרלי מדי שנה.



"אנו חוזרים לפתח בארה"ב, בוחנים את בריטניה שוב, ועובדים גם באוסטרליה. עלינו לראות התאוששות יציבה לפני שאנחנו מתחילים בפיתוח אינטנסיבי", אמר פיטר לואי, בנו של פרנק לואי ומנכ"ל וסטפילד.



וסטפילד הנפיקה בדצמבר את נכסיה באוסטרליה ובניו זילנד ליצירת וסטפילד ריטייל טראסט, וגייסה באופן זה הון נוסף להשקעה בפרויקטים חדשים. וסטפילד אף החלה במכירת נכסים, בין היתר, 50% מפרויקט סטראטפורד סיטי הסמוך לאתר האולימפי בלונדון, תמורת 1.4 מיליארד דולר. וסטפילד צופה שיעור תשואה על ההון בסך 12%-15% במסגרת מיזמים משותפים בעשור הקרוב, אך להערכת לואי, שיעור זה עשוי לעלות.



הרווח התפעולי של וסטפילד בארה"ב המשיך להצטמצם - ב-1.4% ב-2010, אך הירידה התמתנה לעומת 2009. בבריטניה, לעומת זאת, נרשמה צמיחה של 12.2% ברווח התפעולי, ובאוסטרליה וניו זילנד צמיחה של 4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully