וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות הסטודנטים: ההתייעלות האוניברסיטאות תושג על גבם של העובדים

ליאור דטל

17.2.2011 / 19:28

ההתאחדות: "יש לבחון את התנהלום התקציבית של מוסדות ההשכלה הגבוהה"



בעקבות בקשת המועצה להשכלה גבוהה להתחיל בתהליכי התייעלות באוניברסיטאות, פנה יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, במכתב ליו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה ובו הוא מביע את חששו מתוכניות ההתייעלות העתידיות באונבירסיטאות.



השבוע פורסם כי המל"ג פנתה לאוניברסיטאות בבקשה שיכינו תוכניות לחסכון והתייעלות בעלות מדדים ולוחות זמנים שייבחנו על ידי ועדה במשך ארבע השנים הקרובות. המל"ג אינה מחייבת את האוניברסיטאות לעבור את תהליכי ההתייעלות, אך היא מתמרצת אותן לעשות זאת באמצעות הקצבה של עד 75 מיליון שקל, למימון תכנון התוכניותת וביצועה, שתחולק לאוניברסיטאות שיעמדו ביעדים שהציבו.



במכתב כתב שמולי כי ההתאחדות "תומכת בצעד זה ומאמינה כי יש לבחון את התנהלותם התקציבית של המוסדות מתוך מטרה לשפר את איתנותן ומצבן. אנו גם תומכים ביצירת תכנית מפורטת ומקיפה, הכוללת יעדים, מדדים ולוחות זמנים ברורים, כתנאי לתמרוץ המוסדות באמצעות מימון ישיר של הות"ת".



עם זאת, ההאתחדות כתבה כי הם חושים שההתייעלות תושג "על גבם של העובדים במוסדות". זאת, מאחר שהמל"ג הציעה שאחד מהצעדים האפשריים להתייעלות הוא מעבר למיקור חוץ בתחומים שבהם הדבר אפשרי. "העשורים האחרונים מלמדים אותנו שהפרטת מערכים במוסדות השכלה גבוהה והעברתם לתפעול באמצעות קבלנים הובילו לפגיעה חמורה בעובדים עד כדי פגיעה יומיומית בזכויות הבסיסיות המגיעות להם על פי חוק. תופעת עובדי הקבלן הינה תופעה ידועה בחומרתה ואנו כסטודנטים לא נוכל להיוותר אדישים ולעמוד מנגד בשעה שמתרחבת. הדעת אינה סובלת מצב שבו תלמדנה המוסדות מוסר ומשפט אודות זכויות האדם ובה בעת ירמסו ברגל גסה חלק מהעובדים הפועלים בקרבן", כתב שמולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully