וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזרח התיכון מתחמם: הזהב בשיא של 5 שבועות; הנפט מעל 86 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

17.2.2011 / 22:47

אנליסט: "העימותים בבחריין והדיווח על ספינות איראניות בתעלת סואץ גרמו לעליית מדרגה במתח בשווקים"



מחיר הזהב, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, עלה זה היום הרביעי ברציפות בניו יורק ונסגר בשיא של חמישה שבועות על רקע התרחבות ההפגנות למען דמוקרטיה במדינות המזרח התיכון. מחיר הנפט נסגר מעל לרמה של 86 דולר לחבית - שיא של שבוע - על רקע התפשטות ההתקוממות למדינות המפרץ הפרסי והיחלשות הדולר.



החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו במחיר של 1,385.1 דולר לאונקייה - הסגירה הגבוהה ביותר זה חמישה שבועות - לאחר עלייה של 0.7% בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים על הנפט הגולמי למסירה במארס נסגרו בניו יורק במחיר של 86.36 דולר לחבית - שיא של שבוע - לאחר עלייה של 1.6%.



אסטרטג השווקים הבכיר אדם קלופנסטיין מחברת לינד-וולדוק אמר בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ' כי עליית מחיר הזהב נובעת וחולשת הדולר ואי השקט במזרח התיכון. האנליסט טום בנץ מבנק bnp פאריבה אמר בראיון לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי הדיווחים על כוונת ספינות קרב של איראן לעבור בתעלת סואץ ועל עימותים בין כוחות הבטחון למפגינים בבחריין "גרמו לעליית מדרגה במתיחות בשוק".



בבחריין, בתימן ובלוב אירעו גם היום עימותים בין מפגינים למען דמוקרטיזציה לבין כוחות הביטחון. חבר אופוזיציה בכיר בבחריין מסר לסוכנות הידיעות רויטרס שלפחות 3 בני אדם נהרגו ועוד 60 נחשבים נעדרים לאחר שהמשטרה פשטה על מעוזים של האופוזיציה במדינה. מתנגדי השלטון בלוב דיווחו על 14 הרוגים בקרב המפגינים ואילו בתימן נפצעו לפחות 14 בני אדם בעימותים בין מתנגדי הנשיא לבין כוחות הביטחון.



לאחר לילה נוסף של הפגנות שנמשכו גם הבוקר, מסר צבא בחריין בהודעה רשמית בטלוויזיה הממלכתית כי הוא השתלט לחלוטין על הבירה מנאמה. מנהיג מפלגת האופוזיציה השיעית בבחריין, הנשלטת על ידי מיעוט סוני, אמר כי בכוונת כל 18 חברי הפרלמנט מטעם מפלגת הוופק להתפטר במחאה על האלימות של כוחות הביטחון נגד המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully