וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החבל מתהדק סביב אלן הבסי: יועצו הפוליטי לשעבר נידון לעונש של עד 4 שנות מאסר

סוכנויות הידיעות

17.2.2011 / 22:40

הבסי סייע בהקצאת כספי קרן הפנסיה של ניו יורק לקרנות כמו מרקסטון בתמורה לטובות הנאה



האנק מוריס, לשעבר יועצו הפוליטי של החשב הכללי לשעבר של מדינת ניו יורק, אלן הבסי, נידון היום לעונש מאסר של 16 חודשים עד ארבע שנים בגין חלקו בפרשת הענקת שוחד וטובות הנאה על ידי קרנות השקעה על מנת לקבל כספים לניהול (pay to play) קרן הפנסיה של מדינת ניו יורק.



מוריס הודה בנובמבר בעבירה אחת של הונאת ני"ע בגין קבלת הטבות בסך 19 מיליון דולר, ובמסגרת עסקת הטיעון אליה הגיע עם התביעה, הסכים משרד התובע הכללי לא לנקוט בעמדה כלשהי במקרה שמוריס יגיש בקשה לשחרור מוקדם מהכלא. מוריס כבר החזיר 18 מתוך 19 מיליון דולר שנקבע כי עליו להשיב למדינת ניו יורק, וישלם את שארית הסכום בשבועות הקרובים, אמר עורך דינו.



מוריס, ועוזרים ויועצים אחרים של הבסי, הורו כי מחצית מ-10 מיליארד דולר שהקצתה קרן הפנסיה של ניו יורק להשקעות בקרנות גידור וחברות השקעה פרטית, יטופלו על ידי חברות שהעניקו להם טובות הנאה וכסף. חברות שסירבו לשלם נדחו לעיתים קרובות על ידי קרן הפנסיה.



גזר דינו של הבסי - אשר מתוקף תפקידו כחשב הכללי ניהל את קרן הפנסיה של עובדי מדינת ניו יורק, שנכסיה מסתכמים ב-125 מיליארד דולר - צפוי ב-10 במארס. הבסי הודה בקבלת מתנות וטובות הנאה בסך מיליון דולר, וכמו מוריס הודה בחודש אוקטובר בעבירה אחת של הונאת ני"ע. גם הוא צפוי לעונש מקסימלי של ארבע שנות מאסר.



קרן הפנסיה של מדינת ניו יורק השקיעה 250 מיליון דולר בקרן מרקסטון הפועלת בישראל, ובכך הובילה גיוס של 800 מיליון דולר. מרקסטון השקיעה בישראל, בין השאר, במגנוליה, אלרן נדל"ן, תומקאר, סטימצקי, זרעים גדרה, נילית ודפי זהב. השקעה גדולה במיוחד ביצעה מרקסטון בהקמת בית ההשקעות פריזמה בסכום של 200 מיליון דולר, שלא צלח ונמכר תמורת מניות לאקסלנס ופסגות.



כחלק מחקירת הפרשה והעסקות הנלוות לה הודה בדצמבר 2009 אליוט ברוידי, יו"ר מרקסטון, בתשלום של לפחות 75 אלף דולר עבור בתי מלון והוצאות נוספות הקשורות לטיולים בחו"ל עם בכיר ממשרד החשב הכללי של מדינת ניו יורק, שעל פי הדיווחים הוא הבסי. העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח בשנה שעברה מפי מקורבים לפרשה, כי באחד המקרים התעקש הבסי לשהות במלון קינג דייויד בירושלים.



ברוידי יסד את מרקסטון עם רון לובש ואמיר קס המנהלים אותה. בדצמבר 2009 הודה בתשלום שוחד לארבעה בכירים בקרן הפנסיה של עובדי מדינת ניו יורק בקרוב למיליון דולר. במסגרת העסקה עם משרד התובע הכללי של ניו יורק הסכים ברוידי להחזיר 18 מיליון דולר שהקרן הרוויחה מעמלות בגין ההשקעה עבור קרן הפנסיה של ניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully