וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן מבטחים החדשה : ראשונה בינואר עם תשואה של 1.33%

מאת נועם בר

18.2.2011 / 7:07

יוני טל, מנהל ההשקעות הראשי במנורה מבטחים: "היתה אצלנו החלטה להתמקד במניות המדינות המפותחות, בפרט ארה"ב וגרמניה". כלל מובילה את התשואות בביטוחי המנהלים בינואר



>> האקורד הצורם שהגיע לקראת סוף ינואר עם פרוץ האירועים במצרים - והירידות בבורסה בעקבות כך - לא השפיע רבות על קרנות הפנסיה והפוליסות המשתתפות ברווחים, שסיימו את החודש עם תשואות חיוביות.



קרן הפנסיה מבטחים החדשה, שמנהלת קבוצת מנורה מבטחים, מובילה את קרנות הפנסיה בינואר עם תשואה של 1.33%, פער של יותר מפרומיל מהמקום השני - קרן הפנסיה מיטבית עתודות של כלל. בצד השני נמצאת קרן הפנסיה מקפת, שמנהלת קבוצת מגדל, עם תשואה של 0.29% בלבד בינואר.

"התחלנו את השנה בתיק שהיה מוטה לחו"ל מעט יותר מהמתחרים", מסביר יוני טל, מנהל ההשקעות הראשי בקבוצת מנורה מבטחים. "מבנה תיק המניות בחו"ל נתן לנו תשואה עודפת בינואר של יותר מ-1% על התשואה שהניב מדד msi העולמי. מבחינת תמהיל המדינות, אנחנו משתדלים להיצמד למשקולות של המדד העולמי. אם כי היתה אצלנו החלטה להתמקד במדינות המפותחות, בפרט ארה"ב וגרמניה, ביחס למדינות המתפתחות, שבשנים האחרונות עשו מהלך גדול מדי לדעתנו", הוסיף טל.



האשראי הלא סחיר ניצח



טל מספר כי גם תיק האשראי הקונצרני הלא סחיר שמנהלת מנורה, המורכב בעיקר מהלוואות פרטניות שניתנו לגופים שונים, השיג תשואה עודפת של כ-1% על מדדי האג"ח הקונצרניות. זאת בעוד שבתיק האג"ח הממשלתיות הארוכות, שהניב בינואר תשואה שלילית של יותר מ-1%, החזיקו במנורה פחות. "החזקנו בעיקר באג"ח הממשלתיות הקצרות", ציין טל.



לדבריו, האירועים במצרים לא גרמו למנורה מבטחים לשנות משהו מהותי בתיק ההשקעות. "עוד קודם לכן ראינו בחשיפה למט"ח היחסית גבוהה שהיתה לנו סוג של הגנה מאירועים כאלה, ואכן זה עזר לנו הפעם". במהלך ינואר עלה הדולר ביותר מ-4%, ואילו היורו עלה ב-7.14%. "יש כאן סתירה בין העוצמה של הכלכלה הישראלית לבין המצב של המזרח התיכון וצריך לתמרן בתוך זה. באופן כללי, אנחנו משתדלים לא להיות קיצוניים ולא לתפוס פינה בכיוון של השוק".



טל מדגיש כי תשואת ינואר לא נבעה מרווח חד-פעמי שנוצר בשל שיערוך שנעשה להשקעות הנדל"ן או משהו דומה. עם זאת, ישנה אינדיקציה כי השערוכים הצפויים להתקבל בחודשים הקרובים להשקעות הנדל"ן והפרייבט אקוויטי שבתיק יראו רווחי הון משמעותיים.



ינואר: דוגמה לכך שפיזור עוזר מאוד



בטווח הארוך מובילה קרן הפנסיה הראל גילעד פנסיה, שמנהלת קבוצת הראל, עם תשואה של 35% בשלוש השנים האחרונות. אמיר הסל, מנהל ההשקעות הראשי של הקבוצה, מצביע על ינואר כחודש שבו אירע היפוך: לאחר תקופה מאוד ארוכה שבה ישראל נתנה תשואה עודפת בינואר ישראל עשתה תשואת חסר ביחס לעולם.



"ינואר הוא דוגמה לכך שפיזור נכון עוזר מאוד. הפער בין ישראל לעולם בלט בינואר בעיקר בקופות הגמל, שם בתי ההשקעות מרוכזים יותר בישראל ומפוזרים פחות לעומת התיקים של קרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים", אמר הסל.



גם בהראל לא ביצעו שינויים בתיק בעקבות האירועים במצרים. הם רואים באסטרטגיית הפיזור שנקטו בשנים האחרונות פתרון שמתמודד גם עם אירועים מעין אלה. "לא לנצח תהיה ישראל בתשואות עודפות", אמר הסל. בניגוד לקודמיו, הסל לא חושב שיש סיבה להגדיל חשיפה למט"ח. "פערי הריבית בין ישראל לארה"ב משמעותיים מאוד וכשהריבית תעלה, הם יהיו משמעותיים עוד יותר. אנחנו חושבים שהשקל עוד יכול להתחזק".



נתון הצמיחה החיובי מאוד שפורסם השבוע, לפיו ישראל צמחה ברבעון האחרון של 2010 בקצב שנתי של 7.8%, חיזק בהראל את הטענה כי לריבית בישראל יש עוד דרך ארוכה לעלות. "זה אומר שצריך לחפש חלופות שלא חשופות לעליית ריבית בישראל - כמו השקעות בתשתיות, נדל"ן וקרנות פרייבט אקוויטי. כמו כן בתיק האשראי צריך להקפיד על מח"מ שלא יהיה ארוך מדי", מסכם הסל.



שווקים מתעוררים לא אטרקטיוויים



את ענף ביטוחי המנהלים בינואר מובילות הפוליסות המשתתפות ברווחים שמנהלת קבוצת כלל, עם תשואה של 1.17%. כלל מובילה את הסקטור גם בתשואות לטווח הארוך עם תשואה מצטברת של 29.6% בשלוש השנים האחרונות.



"בהערכה שעשינו לקראת 2011 החלטנו שמבחינת סיכוי-סיכון כדאי להגדיל את רכיב המניות בתיק, ובפרט זה של מניות חו"ל", אומר ניר מרוז, מנכ"ל כלל עמיתים בכנף (זרוע ההשקעות של קבוצת כלל - נ"ב). "בניגוד לאמונה הנפוצה שכדאי להשקיע כסף דווקא בשווקים מתעוררים כי שם הצמיחה גדולה, אנחנו דווקא חשבנו כי האינפלציה המתלווה לצמיחה זו והריסון המוניטרי בעקבות כך, יכולים לפגוע באטרקטיביות של שווקים אלה. החלטנו להתמקד בשווקים מפותחים שסבלו מתשואת חסר - כמו ארה"ב וגרמניה. בתוך המדינות הללו התמקדנו בסקטורי האנרגיה, הטכנולוגיה והפיננסים, כשהעדפנו שם חברות הנהנות מהצמיחה בשווקים המתעוררים", הוסיף מרוז.



כלל נהנתה בינואר מחשיפה גבוהה יחסית למט"ח, שעמדה בתיק ביטוחי המנהלים שלה על סביב ה-15%. מרוז מספר כי ייעוץ שקיבלה כלל ומחקרים שהגיעו לידי הקבוצה הבהירו כי כדאי לשמור על רמת חשיפה מסוימת למט"ח בדגש על כלל סל המט"ח ולאו דווקא דולר.



החשיפה למטבע חוץ עזרה לכלל גם להשקעה בקרנות פרייבט אקוויטי - היקף השקעה שמהווה כ-2.5% מתיק הביטוח של כלל. על אף שהתשואה הפנימית של קרנות ההשקעה הללו מגיעה לכלל רק אחת לרבעון, שינוי שווי ההשקעה במונחי שקלים הנגרם בשל העובדה כי ההשקעה בוצעה במונחים דולריים, נבדק מדי חודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully