וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר: בכירים בבנק אמרו שאין בעיה במעורבותי

שני מזרחי

18.2.2011 / 8:10

בחקירתו במשטרה אמר דנקנר כי דיווח והתייעץ עם כל הגורמים המקצועיים בבנק בנוגע להלוואה מ-DHB. אתמול פורסמה המלצת המשטרה להעמיד את דנקנר וקינן לדין

בנק ישראל מעולם לא הגיש תלונה רשמית נגד דני דנקנר במשטרה, ואולם הוא העביר מידע ליחידה הארצית לחקירות הונאה בנוגע לניהול לא תקין, מידע שלימים התפתח לשלוש חקירות שונות: פרשת קרן RP ורכישת הבנק הטורקי פוזיטיף, פרשת ההלוואה הפרטית מבעל השליטה בפוזיטיף ופרשת ההלוואה הפרטית מבנק הפועלים. לידי TheMarker הגיעו הגרסות שמסר דנקנר בחקירותיו הקודמות.

בפרשת רכישת בנק פוזיטיף העניק בנק הפועלים פיצוי של 25 מיליון דולר לקרן RP, שוויתרה על אופציה לרכישת מניות פוזיטיף מבנק הפועלים. שלושה חודשים לפני החתימה על הסכם ההשקעה, נחתם מזכר הבנות בין חברת אלרן השקעות, שבה מחזיק דנקנר ב-12.8%, לבין קרנות מקבוצת RP Capital, שלפיו יקימו יחד פעילות נדל"נית יזמית. דנקנר לא חשף בפני הדירקטוריון את קשריו עם הקרן ואת ההיכרות שלו עם רפי ברבר, יו"ר RP.

בחקירתו הסביר דנקנר לחוקרים כי השותפות העסקית בין אלרן לבין קרן RP לא היתה בגדר סוד. לדבריו, מדובר בחברות ציבוריות שמנהלות דיווח סדיר לבורסה ולרשות ניירות ערך, וכי כל אדם יכול היה לדעת על הקשרים בין RP לאלרן.

כשנשאל מדוע לא פסל את עצמו מכל הדיונים שהיו קשורים ל-RP הסביר דנקנר לחוקרים כי לא ראה סיבה עניינית לכך, במיוחד לאור העובדה שאלרן היא חברה ציבורית, וכי העובדה שהוא בעל מניות בה ידועה לכל. בנוסף ציין דנקנר כי לא עלתה כל בקשה שיפסול את עצמו.

גם הפרשה השנייה קשורה לעסקת הרכישה של הבנק הטורקי. השלב השני בעסקה כלל רכישה של מניות בעל השליטה בפוזיטיף, חאליט צ'ינילולו. ואולם, לאחר השלמת רכישת המניות מצ'ינילולו, התברר כי דנקנר לקח הלוואה אישית בסכום של 5 מיליון יורו מצ'ינילולו באמצעות הבנק ההולנדי DHB הנמצא בשליטתו. לפי החשד הסתיר דנקנר את העובדה שלקח הלוואה אישית מצ'ינילילו מנושאי המשרה והדירקטורים בבנק הפועלים.

בחקירתו במשטרה אמר דנקנר כי דיווח והתייעץ עם כל הגורמים המקצועיים בבנק בנוגע להלוואה מ-DHB. לדבריו, בין הגורמים המקצועיים נמנה גם מנכ"ל הבנק לשעבר, צבי זיו. דנקנר סיפר כי הגורמים עמם התייעץ סברו כי אין בעיה עם הלוואה ואין קשר בינה לבין העסקה. לפיכך, לדבריו, לא חשב שיש מקום או חובה לדווח על כך בישיבות הדירקטוריון או בצורה פורמאלית אחרת, בכתב או בעל פה.

צבי זיו לא היה מעוניין להגיב לטענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully