וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הדיור בסין מסרב להצטנן: מחירי הבתים בבייג'ין עלו ב-6.8% בחודש ינואר

סוכנויות הידיעות

18.2.2011 / 10:33

לשכת הסטטיסטיקה הסינית: מחירי הבתים עלו ב-68 מתוך 70 ערים במדינה



מחירי הבתים עלו בחודש ינואר ב-68 מתוך 70 ערים בסין, על רקע שוק הנדל"ן המשגשג במדינה ולמרות ניסיונותיה של ממשלת סין להגביל את העלייה במחירים ולצנן את שוק הדיור - כך דיווחה היום לשכת הסטטיסטיקה הסינית.



מחירי הבתים בבייג'ין זינקו ב-6.8% בחודש ינואר, לעומת ינואר 2010, בעוד שמחירי הבתים בשנחאי עלו ב-1.5%. בעיר האיקו, בה מחירי הבתים זינקו ב-21.6% בינואר, נרשמה העלייה החדה ביותר במחירים, בעוד שב-10 ערים נרשמו עליות הגבוהות מ-10%. רק בעיר קואנז'ו שבדרום המדינה וננצ'ונג שבמערב סין נרשמה ירידה במחירי הבתים.



מכירות הבתים החדשים עלו ב-0.8% בינואר לעומת חודש דצמבר, כשהעיר צ'ונגצ'ינג היא היחידה מבין 70 הערים שנסקרו על ידי הממשלה שבה נרשמה ירידה במכירות הבתים. מחירי הבתים הקיימים בבייג'ין עלו ב-2.6% בינואר, בעוד שבשנחאי עלו מחירי הבתים הקיימים ב-1.7%.



בתחילת השנה שינתה סין את שיטת פרסום הנתונים הנוגעים לשוק הדיור והפסיקה לפרסם ממוצע לאומי של מחירי הבתים. בשנה האחרונה ניסתה הממשלה הסינית לצנן את שוק הדיור ולהגביל את העלייה במחירים, מחשש שהתחממות יתר של השוק תוביל לפקיעת הבועה ותגרום למשבר כלכלי.



ממשלת סין העלתה בחודש שעבר את סכום המקדמה הדרושה לרכישת בית שני, הורתה לרשויות המקומיות לקבוע תקרת מחירים לבתים חדשים והטילה מסים חדשים על רכישת בתים בשנחאי וצ'ונגצ'ינג. הבנק המרכזי של סין העלה את הריבית החודש, בפעם השלישית תוך ארבעה חודשים. מוקדם יותר, אסרה בייג'ין על תושביה לרכוש יותר משני בתים ודרשה מאנשים שאינם תושבי העיר לספק תיעוד מס של חמש שנים ומעלה לפני שיוכלו לרכוש דירה. ראש ממשלת סין, וון ג'יאבאו, הבטיח החודש להילחם נגד השקעות ספקולטיביות בשוק הדיור ולבנות בתים נוספים כדי לאפשר גם לאזרחים שלא יכולים לרכוש לעצמם בית דיור בהישג יד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully