וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העלייה במחירי המזון: שרי הג'י-20 ידונו בצעדים לבלימת ההאצה באינפלציה

סוכנויות הידיעות

18.2.2011 / 10:49

שרת האוצר הצרפתית, כריסטיאן לגארד: "עלינו לשלוט באינפלציה; יותר מדי אינפלציה תפגע בצמיחה"



שרי האוצר של מדינות הג'י-20, שייפגשו היום בפאריס, ידונו בשורה של צעדים לבלימת ההאצה באינפלציה העולמית, לאחר עלייה במחירי המוצרים ברחבי העולם שאילצה מדינות רבות להעלות ריביות והעלתה חששות בנוגע ליציבותה של ההתאוששות הכלכלית מהמשבר - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.




משרד העבודה האמריקאי דיווח אתמול על עלייה חדה מהצפוי של 0.4% במדד המחירים לצרכן בארה"ב בחודש ינואר, עלייה חודשית שנייה ברציפות, זמן קצר לאחר שלשכת הסטטיסטיקה האירופית דיווחה כי האינפלציה בגוש היורו עלתה לרמתה הגבוהה מזה שנתיים, 2.4%. בסין הובילה העלייה במחירים לשלוש העלאות ריבית בתוך ארבעה חודשים, ובמדינות ערב הובילה העלייה במחירי המזון למהומות שהפילו בין היתר את שלטונו של נשיא תוניסיה זין אל-עאבדין בן עלי.



"מה שברור הוא שעלינו לרסן את האינפלציה. יותר מדי אינפלציה תפגע בצמיחה", אמרה כריסטיאן לגארד, שרת האוצר של צרפת, בראיון לבלומברג. מבין מדינות הג'י-20, סין, ברזיל, הודו, אינדונזיה ודרום קוריאה העלו ריביות מאז תחילת השנה.



שרי הג'י-20 מגיעים לפאריס עם ציפיות מופחתות, כשנשיא צרפת ניקולא סרקוזי כבר אינו קורה לעיצוב מחדש של המערכת המוניטרית הבינלאומית אלא מתמקד ברפורמות למערכת הקיימת. "אנחנו זקוקים למערכת שמתפקדת טוב יותר", אמר נגיד הבנק המרכזי של קנדה, מארק קארני. מדינות הג'י-20 צפויות ללחוץ על סין לאפשר ליואן להמשיך להתחזק, לאחר שעלה ב-3.6% מול הדולר בשנתיים האחרונות, ובמקביל לדון בחיזוק מעמדה של סין בקרן המטבע הבינלאומית (imf).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully