וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים: "שוקי המניות בעולם עודם חיוביים, ומעניקים רוח גבית גם לשוק המקומי"

יעל פטר

18.2.2011 / 11:03

לאומי: "במבט ל-2011 המגמה החיובית תימשך על רקע האיתנות היחסית של הכלכלה הישראלית"



"לאחרונה התקבלו מספר חיזוקים לדעתנו החיובית על שוק המניות המקומי", אמרו כלכלני בנק הפועלים. "במישור הגיאו פוליטי, חלה רגיעה מסויימת במצרים, כשמפלס החששות ליחסי ישראל-מצרים בעתיד נרגע יחסית. במישור הכלכלי הגלובלי, שוקי המניות בעולם עודם חיוביים, ומעניקים רוח גבית גם לשוק המקומי. במישור המקומי, נתוני התוצר לרבעון הרביעי היו חזקים מאוד, עם צמיחה של 7.8% ברבעון, אשר מציבה את המשק הישראלי בעמדת זינוק מצויינת לשנת 2011. גם ברמת המיקרו אנו מעריכים כי עונת הדו"חות לרבעון הרביעי אשתקד תהיה חיובית ברובה, כשאנו קשובים לתחזיות ההנהלות לשנה הקרובה".



"אנו מעריכים כי שוק המניות המקומי יעניק גם השנה תשואה עודפת למשקיעים, כשהנתונים הסביבתיים תומכים בהערכתנו זו, גם אם בדרך צפויים מימושי רווחים קצרי טווח".



לדברי כלכלני בנק לאומי "שבוע המסחר בשוק המניות המקומי התאפיין בתנודתיות נמוכה ובעליות שערים נאות תוך שמדד המעו"ף מתקרב שוב לרמת השיא בה שהה במהלך ינואר השנה. השבוע פורסמו אומדנים ראשונים של צמיחת המשק במחצית השנייה של שנת 2010. מהנתונים עולה כי במחצית זו נרשמה צמיחה בשיעור של כ- 5.4% בעוד ברבעון הרביעי נרשמה צמיחה פנומנאלית בשיעור של כ-7.8%".



"המחירים הגבוהים בהן נסחרות כיום מניות רבות עלולים להביא למימושי רווחים בטווח הקצר. במבט ל-2011, המגמה החיובית תימשך על רקע האיתנות היחסית של הכלכלה הישראלית, המגמה החיובית מעבר לים והמחסור באלטרנטיבות השקעה. עם זאת, נראה כי המשקיעים ייאלצו להסתפק בתשואות נמוכות יותר. נציין כי התפתחויות שליליות הן באזורינו שאמנם התמתנו לאחרונה וכן כאלו מעבר לים, בדגש על אירופה, מהוות סיכון להתממשות הצפי האמור", אומרים בלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully