וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידו דיסנצ'יק עמד בראש ועדת האשראי שאישרה לדנקנר את ההלוואה בסך 14.3 מיליון שקל

שרון שפורר

18.2.2011 / 13:38

דיסנצ'יק היה דירקטור חיצוני בפועלים ושימש יו"ר ועדת האשראי כשלוש שנים, עד סוף 2008



מבט על רשימת הטייקונים שבאו בחודש אוגוסט האחרון לחתונת הזוג הצעיר, איתי וקרן, הבהירה מיד כי לא מדובר בחתונה רגילה. הרשימה כללה בין היתר את נוחי דנקנר בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, יצחק תשובה בעל השליטה בקבוצת דלק, אליעזר פישמן הבעלים של קבוצת הנדל"ן "חברה כלכלית לירושלים" ושל העיתון גלובס, לב לבייב בעל השליטה באפריקה ישראל, דודי ויסמן הבעלים של קבוצת אלון, אילן בן דב בעל השליטה בפרטנר, מוזי ורטהיים הבעלים של קוקה קולה ישראל ובנק מזרחי טפחות, ועוד רבים אחרים.



המכנה המשותף של כל הטייקונים שנהרו לחתונה, לא היה החתן או הכלה הצעירים אלא דווקא אביו של החתן - מנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן - מי שמאז 2007 הוא גם אחד האנשים החזקים במערכת הבנקאית, החורץ את גורלותיהם של כל אותם אנשי עסקים שהם גם לווים גדולים של בנק הפועלים.



דנקנר וקינן, שעבדו זה לצד זה שנים רבות בהנהלה ובדירקטוריון הבנק, הם גם חברים טובים. מלבד בילויים משותפים, דנקנר היה מגדולי התומכים בהתקדמותו של קינן בבנק. ב-2007 השתלטו השניים על שתיים מעמדות המפתח החשובות ביותר בבנק - אותן עמדות שאמונות על מתן אשראי ללווים הגדולים במשק. מי שהיו עד אז בכירים בבנק, נדחקו הצידה.



זמן קצר לאחר מינויו, אישר קינן הלוואה של 14.3 מיליון שקל לדנקנר. המשטרה חושדת כי קינן הציג לוועדת עסקאות בעלי עניין בבנק, מצג שווא בנוגע למצבו הפיננסי של דנקנר. מי ששימש אז יו"ר הוועדה הוא עידו דיסנצ'יק, המכהן היום כיו"ר ועדת השקעות בפוליסות המשתתפות ברווחים של "כלל ביטוח" - חברת הביטוח הנשלטת בידי נוחי דנקנר, בן דודו של דני דנקנר, אשר שימש בעבר גם עורך מעריב.



דיסנצ'יק, שהיה דירקטור חיצוני בפועלים, שימש יו"ר ועדת האשראי כשלוש שנים, עד סוף 2008. אמש סירב לענות על שאלות "הארץ", ורק אישר את דבר היותו יו"ר הוועדה בתקופה המדוברת.



החשדות החמורים שעולים מממצאי המשטרה, מצטרפים לחששות שהביעו זמן רב קודם לכן בבנק ישראל. בכירי הבנק המרכזי, האחראי על יציבות הבנקים, חששו מהתנהלות הבנק בתקופתו של דנקנר כיו"ר - אותה תקופה בה שימש קינן מנהל החטיבה העסקית בבנק.



לידיעה המלאה ב"הארץ" לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully