וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לקריסת בנקים באירופה: היקף ההלוואות שנלקחו מהבנק המרכזי עלה בחדות ביומיים

רויטרס

18.2.2011 / 17:19

אתמול לוו הבנקים באירופה 16 מיליארד דולר מתוכנית מימון החירום של ה-ECB



בנקים אירופיים לוו מתוכנית החירום של הבנק המרכזי של אירופה (ecb) כ-16 מיליארד יורו אתמול, הסכום הגבוה ביותר מאז יוני 2009 והיום השני ברציפות בו לוו סכומים גבוהים בהרבה מהרגיל מהבנק המרכזי. העלייה החדה בהיקף ההלוואות שמעניק הבנק לבנקים הובילו סוחרים באירופה לחשוש כי בנק או מספר בנקים בגוש היורו סובלים מקשיי מימון חמורים.



לפי נתוני ה-ecb, לוו אתמול הבנקים 16 מיליארד יורו מתוכנית מימון החירום של הבנק, לעומת 1.2 מיליארד יורו יומיים לפני כן. שלשום לוו הבנקים יותר מ-15 מיליארד יורו. הבנק המרכזי לא פירט אילו בנקים קיבלו את ההלוואות וסירב להסביר את העלייה החדה בהיקפן. בנקים צריכים לשלם ריבית הגבוהה ב-0.75% מהריבית בגוש היורו אם הם לוקחים הלוואות מתוכנית החירום.



העלייה החדה בהיקף ההלוואות שלוקחים הבנקים באירופה מה-ecb הובילו סוחרים ביבשת להעריך כי בנק גדול או מספר בנקים בגוש היורו סובלים מקשיי מימון חמורים, או שמדובר בבנק שבטעות לא לווה מספיק במכרז השבועי הרגיל של ה-ecb. "אנו מעריכים כי מדובר בבנק או מספר בנקים שלא מסוגלים ללוות בריבית סבירה בשוק הפתוח", אמר סוחר אירופי. סוחרים אחרים העריכו כי הסיבה לתופעה היא טעות מסחר, או "אצבע שמנה" כפי שהיא מכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully