וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר העובדים הזרים בחקלאות לא יצומצם השנה - יישאר 26 אלף

עמירם כהן

18.2.2011 / 19:49

המתווה שהוחלט בממשלה לא ייושם השנה על פי הסכם שהושג עם התאחדות החקלאים



המתווה עליו החליטה הממשלה לפיו יופחת מספר העובדים הזרים בחקלאות ב-1,500 מדי שנה, לא יישום ב-2011 ומספר העובדים הזרים בענף יהיה זהה למספר העובדים הזרים שאמורים היו להיות במשקים בשנה שעברה - 26 אלף, כך הוסכם לאחרונה בין הממשלה להתאחדות חקלאי ישראל. מזכ"ל ההתאחדות אבשלום וילן, אמר כי החקלאים הודיעו לממשלה כי לא יתנגדו ליישום המתווה בשנים הבאות, אך הסכמתם הותנתה ביישום התחייבות הממשלה לטפל בכל המכשולים הבירוקרטיים שגרמו, לטענת החקלאים, לכך שב-2010 לא עמדה הממשלה בהתחייבותה להתיר הגעתם של אלפי עובדים זרים למשקים ומספרם היה נמוך בשיעור ניכר מהמוסכם.



המתווה להפחתת מספר העובדים הזרים, שאושר בממשלה ב-2009, גובש בוועדה ממשלתית שבראשה עמד המשנה לנגיד בנק ישראל פרופ' צבי אקשטיין. המתווה קבע כי מספר העובדים הזרים בחקלאות יופחת ב-1,500 מדי שנה, עד שמספרם ירד ל-18,500 שאז ייבחן נושא העובדים הזרים בחקלאות מחדש.



עוד הוסכם בין הממשלה לחקלאים כי נושא "מס מעסיקים" שהוטל על מעסיקי העובדים הזרים בחקלאות וכן נושאים טכניים אחרים הכרוכים ביישום מתווה ההפחתה, יידונו בוועדת מנכ"לים משותפת להתאחדות חקלאי ישראל ולממשלה שתלווה את יישום ההסכם. בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד החקלאות יוסי ישי, וחבריה יהיו יו"ר רשות ההגירה במשרד הפנים, הממונה על אגף התקציבים באוצר ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל. עוד הוסכם בין הצדדים כי הוועדה גם תטפל בכל הנושאים שעדיין נותרו במחלוקת בין הממשלה לחקלאים בכל הנושאים הקשורים להסכם.



מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל שהתייחס להסכם, אמר כי לפני הפחתת מספר העובדים, ידרשו נציגי החקלאים מיו"ר הועדה לקיים דיון על מידת הצלחתן בפועל של הטכנולוגיות להחלפת כוח אדם, טכנולוגיות שהוטמעו בשנה שעברה בחלק מהמשקים החקלאיים בישראל ועל הצעדים שהוועדה מתכוונת לנקוט לעידוד כניסת ישראליים לעבודה בחקלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully