וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להכות את שוק המניות ב-10% בעזרת חיפוש בגוגל

סוכנויות הידיעות

18.2.2011 / 20:33

מחקר חדש השווה בין תדירות החיפוש של סימולי מניות בשירות Google Trends לבין ביצועי המניות



האם מספר הפעמים שגולשים מקלידים למנוע החיפוש של גוגל סימולים יכול לנבא את ביצועי המניות? מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת נוטרה דאם בארה"ב קובע כי התשובה לכך היא חיובית, ואף קובע כי שימוש במידע על כמות החיפושים, אשר זמין לציבור הרחב, יכול לסייע למשקיעים להכות את שוק המניות בעד 10% בשנה. כך דיווח אתר סמארט-מאני.



המחקר אשר הקיף 3,000 מניות, התבסס על נתוני תדירות חיפושים שפורסמו בשירותי גוגל טרנדס (google trends) - כלי שעומד לרשות הציבור הרחב - בין השנים 2004 ל-2008, ובדק את ביצועי המניות בהמשך.



תוצאות המחקר צפויות להתפרסם בגיליון הקרוב של המגזין "ג'ורנל אוף פייננס". אחד החוקרים שהשתתף במחקר אמר סיפר כי נציגיהן של מספר חברות השקעות כבר נפגשו איתו כדי לשמוע על תוצאות המחקר, וכי לפחות חברת השקעות אחת הצליחה לגרוף רווחים הודות לשימוש באסטרטגיה זו.



עם זאת, משקיעים רגילים לא יצליחו ככל הנראה להשתמש באסטרטגיה שמציע המחקר, מכיוון שהם אינם מבצעים פעולות מסחר בתדירות גבוהה מספיק. מקרה יוצא דופן אחד הוא הנפקות ראשונות לציבור (ipo), ולדברי החוקרים, במקרה שלמשקיע יש אפשרות לרכוש מניות בהנפקה ראשונה במחיר ההנפקה, יתכן שכדאי יהיה לו לבדוק את התוצאות בגוגל טרנדס לפני כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully