וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהב בדרך ל-1,400 דולר; הכסף בשיא של 31 שנים

נמרוד הלפרן

18.2.2011 / 22:15

מחיר הכסף קפץ השבוע בקרוב ל-8%; הזהב עלה ביותר מ-2% לשיא של שישה שבועות



מחיר הכסף עלה לשיא של כ-31 שנים והשלים זינוק שבועי של כמעט 8% על רקע הערכות כי הביקוש למתכת היקרה, הן לצרכים תעשייתיים והן כהשקעה, ימשיך להיות איתן. מחיר הזהב, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, עלה זה היום החמישי ברציפות על רקע הסלמה בעימותים בין מפגינים למען דמוקרטיה לבין כוחות הביטחון בבחריין, ולאחר שבן משפחת המלוכה הסעודית הזהיר מפני התפשטות ההפגנות לממלכה. מחיר הנפט עלה בסיכום שבועי.



"שוקי המתכות רצים לעבר שיאים חדשים ושוברים רמות התנגדות שלא נראו כמותן זמן רב ביותר, במיוחד במחיר הכסף", אמר קווין קר, עורך קר קומודוטיס ווץ', בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. "אי שקט רחב היקף במזרח התיכון ובמקומות אחרים, כמו גם התגברות חששות מאינפלציה בעולם, דוחפים יותר ויותר משקיעים למתכות יקרות בתור גידור", הוסיף.



החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו במחיר של 1,388.6 דולר לאונקייה - הסגירה הגבוהה ביותר מאז ה-3 בינואר - לאחר עלייה של 0.3% בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי עלה מחיר הזהב ב-2.1%. החוזים על הכסף למסירה במארס נסגרו בניו יורק במחיר של 32.3 דולר לאונקייה - הרמה הגבוהה ביותר מאז חודש מארס 1980 - לאחר עלייה יומית של 2.3%, בדרכם לזינוק שבועי של 7.9%.



כוחות ביטחון בבחריין פתחו היום באש על משתתפי הלוויות של הרוגי ההפגנות אתמול, ויש נפגעים רבים, לפי דיווחים. אירועי היום הוגדרו על ידי מנהיגים דתיים בבחריין בתור "טבח", דיווחה רויטרס.



הנסיך הסעודי טלאל בן עבד אלעזיז, האח למחצה של המלך, אמר אתמול בראיון לערוץ bbc בערבית אמר כי עדיין לא מאוחר עבור ממשלת סעודיה לנקוט בצעדים כדי להימנע מהפגנות מחאה דומות לאלו שכבר מתחוללות במדינות ערביות אחרות, בהן בחריין השכנה. "אלא אם כן הבעיות שעומדות בפני סעודיה ייפתרו, מה שהתרחש ועדיין מתרחש במדינות ערביות מסוימות, כולל בחריין, עלול להתפשט לסעודיה, ואולי אף גרוע מכך", אמר הנסיך.



עוד בשוק הסחורות: החוזים על הנפט הגולמי למסירה במארס נסגרו במחיר של 86.2 דולר לחבית, ירידה של 0.2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי, עלה מחירם ב-0.6%. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באפריל, אשר יהפכו לחוזים הקובעים ביום שלישי הקרוב, נסגרו בניו יורק במחיר של 89.71 דולר לחבית, עלייה של 1%, לאחר שבמהלך המסחר כבר חצה מחירם את רמת 91 דולר לחבית.



"קיימת חוסר ודאות רבה במזרח התיכון. סוחרים רבים, במקום להמר על עליית מחיר הנפט, פשוט מצמצמים פוזיציות", אמר אנליסט הסחורות הבכיר מייק זרמבסקי מחברת optionsxpress, בראיון לאתר מרקטווץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully