וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אקונומיסט": "תחושת המצור של ישראל - החריפה זה עשרות שנים"

סוכנויות הידיעות

18.2.2011 / 22:36

"שחיקת התמיכה של ארה"ב בישראל היא סכנה גדולה יותר מאשר ממשלה אסלאמית במצרים", נכתב במאמר של המגזין



מאמר שפורסם בגיליון החדש של המגזין "אקונומיסט" עוסק בתחושת המצור הגוברת בקרב ממשלת ישראל עקב ההתקוממויות למען דמוקרטיה השוטפות על העולם הערבי, ומציין כי דווקא השחיקה בתמיכת ארה"ב בישראל עשויה להתברר בסופו של דבר כי כסכנה גדולה יותר מבחינת ישראל.



"ההתקוממות במצרים הגבירה את תחושת המצור של הישראלים, אשר לא היתה כה חריפה זה עשרות שנים", נכתב במאמר. "יתכן כי ישראל מדאיג אף יותר מבחינת ישראל, הוא החשש הגובר לגבי גבולה המזרחי ושלטון בית המלוכה בירדן".



"אקונומיסט" מציין גם את התדרדרות היחסים של ישראל עם טורקיה ואת הקיפאון בשיחות השלום עם הפלסטינים, ומצטט שר בממשלת ישראל כאומר כי ישראל מוקפת כעת ב"חצי סהר ארסי" וכי "אנו בעיצומה של רעידת אדמה אזורית".



המאמר מציין גם את הדאגה הקיימת בממשלת נתניהו מפני מה שנתפס על ידה כמסע, במיוחד במדינות המערב, לשחיקת הלגיטימציה של ישראל. "מונעים מאיתנו את הזכות הלגיטימית להגנה עצמית", אמר שר בממשלה ל"אקונומיסט". "אם יזרקו אותה לזאבים, אז יש לנו בעיה", הוסיף.



"אקונומיסט" מציין עוד כי העובדה שתמיכתה של ארה"ב בישראל במועצת של הביטחון של האו"ם כבר אינה ודאית, מעוררת בישראל תחושה מבשרת רעות. "בסופו של דבר, ספקות לגבי תמיכת אמריקה, שלא לדבר על אירופה, עשויים להוות סכנה גדולה יותר מאשר ממשלה איסלמית במצרים", נכתב במאמר. "למעשה, כמה מתווכים בין הצדדים מעריכים כי אקלים קשה יותר, הן באזור והן מעבר לים, הוא הדרך היחידה ללחוץ על ישראל להסכים להעניק לפלסטינים מדינה ראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully