וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט לממשל אובמה: חדשו את היתרי הקידוח במפרץ מקסיקו תוך חודש

ניו יורק טיימס

19.2.2011 / 16:42

בית המשפט פסק כי אין כל הצדקה להמשך השעיית היתרי הקידוחים החדשים במפרץ



שופט פדרלי בניו אורלינס הורה ביום חמישי לממשל אובמה לפעול במהרה למתן היתרים עבור קידוחי נפט ימיים חדשים במפרץ מקסיקו, בטענה כי הממשל אינו יכול עוד להצדיק עיכובים ממושכים בקידום פרויקטים חדשים.



השופט מרטין פלדמן פסק כי משרד הפנים נדרש להגיב לבקשות להיתרי קידוח "תוך פרק זמן סביר". עוד הוסיף השופט, כי "חוסר פעולה אינה אפשרות חוקית", וכי העיכובים הם בלתי נסלחים וגורמים לחברות הקידוח להעביר פעילותן למדינות אחרות.



שר הפנים האמריקאי, קן סלאזאר, הטיל השעיה של חצי שנה על קידוחי הנפט במפרץ מקסיקו לאחר הפיצוץ במתקן הקידוח דיפווטר הורייזון של bp באפריל שעבר, שגרם למותם של 11 עובדים ולדליפה של כמעט 5 מיליון חביות נפט למפרץ. פלדמן קבע ביוני כי ההשעיה היא בלתי חוקית, אך לאחר תיקון קל על ידי סלאזאר, נותרה ההשעיה בעינה עד להסרתה באוקטובר.



למרות תום ההשעיה, משרד הפנים לא אישר עד כה היתרים חדשים לקידוחיים תת-ימיים עמוקים. לדברי הלשכה לניהול, פיקוח ואכיפה על אנרגיה באוקיינוסים, חברות הקידוח טרם הדגימו כי בידיהן הטכנולוגיות ורמת הבטיחות הנדרשת על מנת לחדש את קידוחי הנפט באופן בטוח. כמה היתרים הונפקו עבור קידוחים במים רדודים.



היעדר היתרים חדשים כבר מראה אותותיו במגזר הקידוחים. חברת סיהוק דרילינג, חברת קידוח גז במים רדודים, הגישה בקשה להגנה מפני נושים במסגרת פשיטת רגל בשבוע שעבר. כמה חברות התחילו להעביר את מתקני הקידוח שלהן למדינות אחרות.



השופט פלדמן פסק לטובת החברה התובעת, אנסקו הבריטית, וקבע כי על משרד הפנים להחליט תוך 30 ימים האם לאשר 5 בקשות לקידוח שביקשה החברה בשנה האחרונה.



ההחלטה הגיעה על רקע הודעת קבוצה של חברות נפט ביום חמישי, לפיה השלימו את שלב הביניים בתוכנית החירום שהכינו להתמודדות עם דליפה במפרץ כמו זו שהתרחשה באפריל. הקבוצה, הכוללת את bp, שברון, קונוקו פיליפס, אקסון מוביל ושל, מקווה לשכנע את הממשל כי המגזר מוכן לחידוש הקידוחים במפרץ.



התוכנית כוללת מצבור של 100 טונות של שסתומי פלדה שנועדו לסתום קידוח תת-ימי, או לאפשר את הזרמת הנפט לפני השטח. לדברי הקבוצה, מכשיר זה מסוגל להתמודד עם דליפה של 60 אלף חביות ביום, הכמות המוערכת שנשפכה למפרץ בשנה שעברה מהקידוח של bp. פקחים פדרליים בוחנים את תוצאות המכשיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully