וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות הג'י-20 הסכימו על כללי מעקב לזיהוי חוסר איזון בכלכלה העולמית

סוכנויות הידיעות

19.2.2011 / 17:05

בפסגה שנערכה בפאריס הושגה הסכמה לאחר שסין נאותה להתפשר על סעיף המאזן בחשבון השוטף



שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של 20 הכלכלות המובילות בעולם (ג'י-20) הצליחו להגיע היום להסכמה בנוגע לכללי מעקב שיסייעו בזיהוי בעיות המאיימות על האיזון בכלכלה העולמית, כך אמרו היום נציגים בפסגה.



בפסגה, שנערכה בפאריס, הציעו הנציגים האירופיים לעקוב באופן קבוע אחר משתנים כגון המאזן בחשבון השוטף, הגירעון והחוב הציבורי, שיעור החיסכון, הנכסים הזרים ושערי החליפין של המדינות השונות, כדי לזהות סכנות לאיזון בכלכלה העולמית.



נציגי סין, אשר לא הסכימו לחלק מהדרישות, הצליחו להשתכנע היום לחמש נקודות שיהוו אמות מידה לאיזון העולמי, וזאת לאחר שרוכך הסעיף הנוגע לעודף בחשבון השוטף. לפי הפשרה, תשלומי הריבית על עתודות המט"ח של סין – שהן הגדולות בעולם – לא יכללו בחישוב המאזן בחשבון השוטף. הפשרה הושגה לאחר שגרמניה וצרפת הצליחו לשכנע את סין, אמר אחד הנציגים. ארבע הנקודות האחרות נוגעות לרמות החוב הציבורי והפרטי ולעתודות המט"ח, וכן לשער החליפין.



ההסכם הוא ניצחון חלקי לצרפת, שמחזיקה השנה בנשיאות הג'י-20. עם זאת, לא השיגו המדינות הסכמה בנוגע לשלב שבו חוסר האיזון נהפך למסוכן וכיצד ניתן למתן את האיומים על האיזון בכלכלה העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully