וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם קהילת האמיש בארה"ב לא התחמקה מהונאות דמויות מיידוף

סוכנויות הידיעות

19.2.2011 / 19:17

רשות ני"ע טוענת כי מונרו ביצ'י הפסיד כסף שאסף מכ-2,600 משקיעים מקהילת האומיש ב-30 השנים האחרונות



מונרו ביצ'י בן ה-77, מעיירת האמיש שוגרקריק באוהיו, מואשם כי אסף 33 מיליון דולר מכ-2,600 משקיעים ב-30 השנים האחרונות, והפסיד יותר מ-15 מיליון דולר בגין השקעות ספקולטיביות. מרבית המשקיעים היו מקהילת האמיש עצמה, ובהם גם בית ספר וכנסייה של הקהילה. ביצ'י פשט את הרגל בשנה שעברה, ונכסיו הנותרים היחידים הם סוס ועגלה.

עם זאת, לפי הנתונים העולים מאישומים שהגישה הרשות לניירות ערך בארה"ב (sec), ביצ'י עבר להפסדים ונקלע לבעיות נזילות כבר ב-1998. לפי האישומים, ביצ'י הבטיח למשקיעיו כי כספם יושקע באג"ח ממשלתיות בטוחות, אך במקום זאת הימר על חברות מסוכנות יותר כמו חברות אינטרנט. למרות ההפסדים, דיווח למשקיעים על רווחים ותשואות חיוביות, לפי האישומים. ביצ'י טוען כי השתמש בברוקר, וכי לא אישר השקעות בחברות אינטרט. עוד אמר ביצ'י כי לא התכוון להפסיד את כספי המשקיעים.

ביצ'י זוכה כעת לכינוי "אמיש מיידוף", על שם ברנרד מיידוף עליו נגזרו 150 שנות מאסר ב-2009 בגין הונאת פונזי – הונאה במסגרתה דיווח למשקיעים על רווחים גדולים ממה שרשם, ומימן פדיונות באמצעות כספם של משקיעים חדשים.

קהילת האמיש בארה"ב ידועה בסגנון חיים ולבוש פשוט ושמרני, ובחוסר נכונותה לאמץ טכנולוגיות חדשות כמו מכוניות. המשקיעים, מרביתם מקהילת האמיש, ביקשו לבטל את תביעת פשיטת הרגל של ביצ'י, כיוון שזו אינה הולמת את אמונתם, וברצונם לקיים את המשפט בתוך הקהילה. קהילת האמיש התגייסה לעזור למשקיעים שהפסידו חלק משמעותי מכספם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully