וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: ההסתדרות, המעסיקים וצה"ל יקדמו שירות אזרחי

מאת צבי זרחיה

20.2.2011 / 7:01

בלעדי לפי סיכום שהושג בסוף השבוע בין ח"כ משה מטלון ליו"ר ההסתדרות עופר עיני, ההסתדרות תסייע להכשיר ערבים וחרדים לשירות אזרחי בתחומים שבהם קיים מחסור בכוח אדם



>> צה"ל, ההסתדרות והמעסיקים הפרטיים יתגייסו להנהגת שירות לאומי-אזרחי לכל האוכלוסייה - זהו העיקרון שניצב במרכזה של יוזמה חדשה של ח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו). יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, תומך ברעיון.

כחלק מהיוזמה יעברו חרדים וערבים הכשרות מקצועיות בענפים שבהם קיים מחסור בכוח אדם. הכוונה היא שבתום תקופת השירות ישתלבו המשתתפים בתוכנית בענפים שאליהם הוכשרו.



בסוף השבוע נפגש מטלון עם עיני כדי לדון בהצעת החוק שהגיש, שלפיה כל מי שפטור כיום משירות צבאי יחויב לשרת שירות לאומי או אזרחי לטובת הכלל. בתום הפגישה הוחלט לצאת בקרוב במהלך מרובע, שאינו במסגרת הצעת החוק, בהשתתפות עיני, מטלון, נציגי המעסיקים וצה"ל.



מטלון ועיני סיכמו שבתחילה ימופו הענפים שבהם קיים מחסור של ממש בכוח אדם - כמו בנייה, תעשייה מסורתית וסיעוד. לפי הסיכום, בכל ענף ייעשה מאמץ לאמוד את מספר המשרות הפנויות, והמתנדבים לשירות אזרחי יוכשרו אליהן בשיתוף צה"ל וההסתדרות. בתום תקופת השירות ישתלבו המתנדבים כעובדים במקצועות שאליהם הוכשרו.



מטלון מבקש להקים פורום כלכלי שיסייע בקידום הצעת החוק. לדבריו, יש מספר רב של תפקידים שיכולים לסייע לאוכלוסיות שמשוועות לעזרה, כמו קשישים, חולים ונכים, ובהם ניתן לשלב עובדים ממגזרים שרבים מבניהם אינם משרתים בצה"ל - כמו חרדים וערבים.



"המהלך שעלה מתוך הפגישה עם עיני נועד להפוך את הצעת החוק לפרקטית ובת ביצוע, מבלי לפגוע בעובדים הוותיקים יותר", אמר מטלון. "הצעת החוק תמתין לסיום הכנת התוכנית ולמיפוי התקנים והמשרות, ולאחר מכן היא תונח על שולחן הכנסת בנוסח מדויק יותר ומפורט יותר".



מטלון מסר כי שירות אזרחי אינו רק מודל אידיאולוגי-ערכי - אלא גם מודל כלכלי שעשוי להניע תהליכים בכלכלה ובחברה הישראלית. "עבור המגזרים הסובלים יותר מכל משיעורי עוני ואבטלה גבוהים - הערבים והחרדים - שירות צבאי-לאומי-אזרחי יהיה קרש קפיצה להכשרה מקצועית, שישלב אותם באופן טוב הרבה יותר במעגל העבודה. מנגד, מפעלים, מוסדות או ענפים שסובלים מקשיי תקצוב ומחסור תמידי בכוח אדם, ייהנו חינם אין כסף מידיים עובדות של צעירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully