וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה תשיק חמישה מדדים חדשים בשווי 222 מיליארד שקל

מאת נועם בר

20.2.2011 / 8:15

המדדים החדשים יכללו גם מדד תקשורת ומדד נפט וגז; השקתם תפגע במדדים שהשיק הראל פיננסים יחד עם S מעלות



>> הבורסה לניירות ערך תשיק בתחילת אפריל חמישה מדדים חדשים בשווי שוק כולל של 222 מיליארד שקל. בין המדדים יהיו שלושה מדדים מגזריים - מדד ת"א נפט וגז, מדד ת"א תקשורת ומדד חברות הביטוח. מדד הנפט והגז יכלול 15 חברות, ובמשקל הגדול ביותר מתוכן יחזיקו ארבע חברות - רציו, ישראמקו, אבנר ודלק קידוחים - עם משקל מקסימלי של 15% מהמדד לכל אחת. שווי השוק של המדד מסתכם כיום ב-33 מיליארד שקל. מדד התקשורת יכלול 12 חברות בשווי שוק כולל של 64 מיליארד שקל. בזק, פרטנר, סלקום והוט יהוו 15% מהמדד כל אחת. מדד הביטוח יורכב מחמש מניות הביטוח הגדולות, בשווי שוק כולל של 23 מיליארד שקל. להראל שלה שיעור אחזקות ציבור של כ-50%, הגבוה ביותר מבין החמש, יינתן המשקל הגבוה ביותר במדד - 30.3%.



מלבד אלה תשיק הבורסה שני מדדים חדשים לחברות היי-טק: מדד ת"א טכנולוגיה, שיורכב מ-43 חברות אלקטרוניקה, מחשבים, קלינטק וייצור ציוד תקשורת בשווי שוק כולל של 45 מיליארד שקל; ומדד ת"א בלוטק, שיחליף את מדד התל-טק הקיים, יורכב מ-50 חברות בעלות שווי שוק כולל של 57 מיליארד שקל ויכלול את החברות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר מתוך מדד הטכנולוגיה ומדד הביומד שהושק לפני כשנה.



ההודעה על השקת המדדים החדשים מגיעה שלושה ימים בלבד לאחר שבית ההשקעות הראל פיננסים ו-s&p העולמית יצאו בהודעה על שיתוף פעולה ייחודי בתחום המדדים, שבמסגרתו תבנה s&p עבור הראל מדדים סקטוריאליים שונים שאינם קיימים בבורסה הישראלית, והראל תנפיק עליהם מוצרים כמו תעודות סל. הראל כבר הכינה תשקיף לקראת הנפקה מתוכננת השבוע של שתי תעודות סל חדשות על מדד אנרגיה ומדד תקשורת, שיורכבו ממניות שנסחרות בבורסה הישראלית. במסגרת ההסכם בין הראל ל-s&p, הנפקת המוצרים על המדדים תהיה זכות בלעדית של הראל למשך שנתיים וחצי לפחות.



לאחר השקת המדדים החדשים מטעם הבורסה יוכלו חברות תעודות סל להנפיק תעודות סל משלהן בתחומים שבהם קיוותה הראל פיננסים ליהנות מבלעדיות. עם זאת, בהראל יתנחמו בכך שהמדדים שבנתה עבורו s&p הם בסטנדרט בינלאומי, מחברה שפעילה בתחום בכל העולם כבר יותר מ-85 שנה.



חברות תעודות סל שינפיקו מוצרים על המדדים החדשים שתשיק הבורסה לני"ע יעשו זאת תמורת עמלה שנתית של 0.005% עבור השימוש במדדים. העמלה השנתית המינימלית מסתכמת ב-1,141 שקל, והעמלה המקסימלית תגיע ל-8,556 שקל. ההערכה היא כי התשלום שסוכם בין הראל ל-s&p הוא גבוה יותר, בין היתר בשל הבלעדיות שלה זוכה הראל על פי ההסכם עם s&p. פעילים בשוק טוענים כי מדדים שניתנים בבלעדיות לגוף מסוים ניתנים לבנייה על פי הזמנה ועל פי צורכי הלקוח, שלא בהכרח תואמים את צרכיהם של שאר הגופים. "תמיד יש עדיפות למדדים שלא ניתנו בבלעדיות לאף גוף", אמרו.



בבורסה הסבירו כי כבר בסוף 2010 תוכנן לצאת עם כמה מדדים סקטוריאליים, ועיתוי ההשקה סמוך למיזם של הראל ו-s&p הוא מקרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully