וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החינוך והרווחה יישארו מחוץ לקיצוץ הרוחבי

פנחס וולף

20.2.2011 / 9:35

לא רק תקציב הביטחון יישאר מחוץ לקיצוץ הרוחבי המתוכנן במשרדי הממשלה למימון הקלות המחירים לציבור. שר האוצר החליט כי גם משרדי הרווחה והחינוך יישארו בשלמותם

שר האוצר, יובל שטייניץ, החליט שהקיצוץ הרוחבי מתקציבי משרדי הממשלה בשיעור של 1% בשנת 2011 ועוד 1% בשנת 2012 לא יחול גם על משרדי החינוך והרווחה. שר האוצר כבר הודיע בשבוע שעבר שלא יחול קיצוץ מתקציב משרד הביטחון.

כזכור, הקיצוץ בתקציב משרדי הממשלה, שיעלה לשולחן הדיונים בממשלה הבוקר (ראשון) הוחלט, בין השאר, במטרה לממן את ההוזלות בתחבורה הציבורית בנוסף למתווה ההקלות עליו הכריז ראש הממשלה במטרה להוזיל מעט מעליות המחירים במוצרים היסוד המוטלים על אזרחי ישראל.

הממשלה צפויה לדון בקיצוץ רוחבי של 1% במשרדי הממשלה, ו-1% בתקציב 2011 ואחוז אחד בתקציב 2012. מהצעת ההחלטה עולה, כי משרדי הביטחון ופיתוח הנגב והגליל יוחרגו מהקיצוץ. אולם, כאמור, התברר הבוקר כי בכוונת שר האוצר לא לגעת גם בתקציבי הרווחה והחינוך.

ההטבות העיקריות שעליהן ישלמו משרדי הממשלה, ובעקבות זאת גם אזרחי ישראל, הן בעיקר הפחתת המס על הדלק ב-23 אגורות והוזלת התחבורה הציבורית. הדלק כבר הוזל בראשית השבוע, ואילו ההטבה על התחבורה הציבורית נמצאת באותה הצעת החלטה של הקיצוץ הרוחבי, וגם אותה תאשר הממשלה היום.

על פי ההצעה, מחירי הנסיעה בקווים המחברים בין הפריפריה לערים הגדולות ובפריפריה עצמה וכרטיסי ה"חופשי חודשי" באוטובוסים יוזלו ב-10%. ה"חופשי חודשי" של הרכבת יעלה כמחיר 23 נסיעות, במקום מחיר של 26 נסיעות הנהוג היום. בנוסף, תחום כרטיסי ה"חופשי חודשי" בגוש דן יורחב, לאחר שהדבר כבר נעשה בירושלים ובחיפה, ויכלול גם ישובים נוספים.

עלות ההטבה לקופת המדינה היא 300 מיליון שקלים. לכך צריך להוסיף את הכסף שהמדינה לא תקבל בעקבות הורדת המס על הדלק, והתשלום יגיע מהכיס של משרדי הממשלה. מלבד הקיצוץ הרוחבי, יקוצצו 300 מיליון שקלים לשנתיים מתקציבי הפיתוח של רשת הכבישים הבין-עירונית, וחמישה מיליוני שקלים לשנתיים מבסיס התקציב המנהלי של המוסד לביטוח לאומי. שר האוצר יפנה גם ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין ולמבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בבקשה לבצע קיצוץ במוסדותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully