וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזי אנרגיה תמכור 4 תחנות דלק בכ-7 מיליון דולר - ותשכור אותן ל-20 שנה

ערן אזרן

20.2.2011 / 11:02

מדובר בעסקת מכירה וחכירה חוזרת, באמצעותה תשיג החברה מימון להמשך התרחבותה בארה"ב



כשבועיים לאחר שמינתה את אורן זהבי לתפקיד המנכ"ל, מדווחת היום חברת תחנות הדלק כי תמכור ארבעה שטחי מקרקעין בארה"ב לקרן נדל"ן מקומית תמורת 6.7 מיליון דולר. מדובר בנכסים שעליהם בנויות תחנות דלק וחנויות נוחות, שיוחכרו לאחר המכירה לאיזי למשך 20 שנה עם אופציית להארכה ל-20 שנה נוספות. תמורת השטחים תשלם איזי דמי שכירות של 612 אלף דולר בשנה, אשר יועלו ב-2% במשך כל שנה. המחיר מגלם תשואה גבוהה של 9.1% לקרן הרוכשת.



אין זו הפעם הראשונה שאיזי אנרגיה מבצעת עסקה מסוג sell and lease back - מכירה וחכירה חוזרת. בדומה לעסקה הנוכחית, מכרה החברה ב-2009 ארבעה מתחמים של תחנות תדלוק וחנויות נוחות בקליבלנד תמורת כ-7 מיליון דולר. האסטרטגיה המנחה את החברה בעסקות הללו היא הרחבת פריסת רשת תחנות הדלק, תוך ייצור תזרים מזומנים למימון המשך ההתרחבות ועסקות רכישה נוספות.



איזי אנרגיה הראתה לפני מספר חודשים כוונה להיכנס לתחום חיפושי הנפט בישראל, לאחר שהגישה יחד עם רציו בקשה לקבלת רישיון "חוף". הבקשות נדחו על ידי הממונה על חיפושי הנפט מכיוון שלא עמדו בדרישות המינימליות. איזי אנרגיה פועלת לאיתור, רכישה והפעלה של מקבצי תחנות דלק בארה"ב וזה היה לה ניסיון ראשון לכניסה לתחום החיפושים בישראל. החברה מנהלת כיום קרוב ל-100 תחנות דלק וחנויות נוחות ברחבי ארה"ב.



החברה מינתה לפני כשבועיים אורן זהבי, בנו של בעל השליטה בחברה אלי זהבי, למנכ"ל. זהבי הבן כיהן עד היום כסגן יו"ר החברה החל מהקמתה ב-2006 והחליף את המנכ"ל הפורש אבי גפן. מהחברה נמסר כי "במסגרת תפקידו הוביל אורן זהבי מהלכים אסטרטגיים לחברה, החל מרכישת השלד הבורסאי, הנפקת החברה לציבור ועד ניהול המיזוגים והרכישות של איזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully