וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סורוס נגד אובמה: "איבד שליטה על האג'נדה הכלכלית והותיר אותה בידי הרפובליקאים"

סוכנויות הידיעות

20.2.2011 / 11:23

בית הנבחרים האמריקאי אישר אתמול קיצוצים שנויים במחלוקת בסך 61 מיליארד דולר



המיליארדר ג'ורג' סורוס, אשר תרם מיליוני דולרים למפלגה הדמוקרטית, אמר בסוף השבוע כי הנשיא ברק אובמה "איבד שליטה על האג'נדה" של הכלכלה האמריקאית, והשאיר אותה "בידיהם של הרפובליקאים".



"הרפובליקאים יעשו מאמץ גדול לקצץ בשירותים ויסרבו להעלאות מסים", אמר סורוס בראיון לתוכנית "פריד זכריה gps" שישודר היום ברשת החדשות cnn. "האג'נדה הזו תצליח, אף שהיא מכוונת יותר לקיצוץ תוכניות ולהשגת מטרותיהם האידיאולוגיות של הרפובליקאים, מאשר להתנעת הכלכלה. תהיה לכך השפעה שלילית על הכלכלה".



סורוס הוא תורם גדול למפלגה הדמוקרטית. ב-2008 תרם 2.5 מיליון דולר לארגון פוליטי עצמאי שייסד ג'ון פודסטה, כיום יועץ של אובמה. בתחילת 2009 תרם סורוס 50 אלף דולר - הסכום המירבי המותר - לחגיגות ההשבעה של אובמה. בעת מסע הבחירות של 2004, תרם סורוס למפלגה הדמוקרטית 27 מיליון דולר.



אובמה והדמוקרטים נמצאים במחלוקת מול הרפובליקאים, אשר השיגו רוב בבית הנבחרים, בנוגע לקיצוצים בתקציב. אובמה הציג בפני הקונגרס תקציב בסך 3.7 טריליון דולר לשנת 2012, שבמסגרתו המליץ לקצץ 1.1 טריליון דולר. בית הנבחרים אישר אתמול קיצוצים בסך 61 מיליארד דולר בתוכניות ממשלתיות. סורוס, מנהל קרן הגידור סורוס פאנד מנג'מנט, אמר כי החברים בתנועת מסיבת התה הם הגונים וחרוצים, אך מוטעים על ידי אנשים שמעוניינים לקצץ מסים ולשנות את הכללים בשל סיבות אנוכיות. "הם מנוצלים ומרומים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully