וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום שבועי בקרנות: המשקיעים עוברים מאג"ח ממשלתי לאג"ח קונצרני עם חשיפה מנייתית

יעל פטר

20.2.2011 / 12:24

קרנות האג"ח ממשלתיות פדו 260 מיליון שקל וקרנות האג"ח של חברות וכללי גייסו 880 מיליון שקל



תעשיית קרנות הנאמנות רשמה השבוע גיוסים קלים יחסית של כ-440 מיליון שקל בקרנות המסורתיות. ניתן אף להבחין במחזורי פעילות ערים הנובעים בעיקר ממעבר כספים מקרנות המתמחות באג"ח ממשלתי לעבר קרנות המתמחות באג"ח קונצרני, לרוב עם חשיפה מנייתית של בין 10%-20%, אומרים היום בבית ההשקעות מיטב בסקירה השבועית על שוק תעשיית הקרנות.



לאחר דשדוש של שבועיים, שוק המניות הישראלי הצליח לרשום מגמה חיובית על רקע פרסום נתוני הצמיחה הגבוהים בישראל לרבעון הרביעי, ואווירה חיובית מצד שוקי המניות בחו"ל, אומרים כלכלני מיטב. הקרנות הקנייתיות בשל כך נהנו מגיוס שבועי של כ-65 מיליון שקל. הקרנות המתמחות במניות בחו"ל רשמו גיוס של כ-45 מיליון שקל, הקרנות המתמחות במניות בישראל גייסו 30 מיליון שקל ואילו הקרנות הגמישות פדו כ-10 מיליון שקל.




האפיק הממשלתי נסחר בשבוע החולף במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים קלות. בסיכום השבועי באפיק זה קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד פדו כ-260 מיליון שקל, והקרנות השקליות רשמו פדיונות גבוהים יחסית של כ-250 מיליון שקל - הפדיון השבועי הגבוה ביותר מאז אוקטובר 2010.



קרנות אג"ח חברות וכללי הן המרוויחות הגדולות של יציאת המשקיעים מקרנות המתחרות באג"ח ממשלתי, אומרים במיטב. קרנות אלו רשמו את שבוע הגיוסים הטוב ביותר עבורן מאז מרץ 2010 עם כניסת כספים של כ-880 מיליון שקל. מתחילת השנה הספיקו קרנות אג"ח חברות וכללי לגייס כ-4 מיליארד שקל, וניתן להעריך כי מומנטום חיובי זה יימשך כל עוד האטרקטיביות של אגרות החוב הממשלתיות תרד, ושוקי המניות בישראל יסחרו במגמה חיובית, אומרים במיטב.



הקרנות הכספיות חזרו לפדות לאחר שבועיים רצופים של גיוסים, עם פדיון של כ-50 מיליון שקל. קרנות אגד חוץ פדו כ-50 מיליון שקל, ומתחילת החודש הן הגיעו לפדיון מצטבר של כ-90 מיליון שקל. קרנות ממונפות ואסטרטגיה רשמו גיוס של 65 מיליון שקל - הגיוס השבועי הגבוה מזה 4 שנים האחרונות.



בסך הכל צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-2.2 מיליארד שקל המיוחסים לגיוסים נטו של כ-1.6 מיליארד שקל, ולעליית ערך נכסי הקרנות של כ-600 מיליון שקל. התעשייה כולה מנהלת כ-162.8 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully