וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים על דו"חות פרטנר: צפויות תוצאות טובות לרבעון רביעי, אך העיניים נשואות כבר לרבעון הבא

TheMarker Online

20.2.2011 / 15:40

חוזרים על המלצת 'תשואת שוק' ומורידים את מחיר היעד ל-73 מ-75 שקל



תדווח על תוצאות הרבעון הרביעי ביום רביעי הקרוב. "תוצאות הרבעון הרביעי שאמורות להיות טובות הן בחזקת היסטוריה", אומר רמי רוזן, אנליסט התקשורת ומנהל מחלקת המחקר בהראל פיננסים. "הורדת דמי הקישוריות, החל מתחילת השנה והתחרות הגוברת ישפיעו על הביצועים העסקיים ברבעון הראשון של 2011 ובהמשך השנה."



בהראל פיננסים ממליצים על הקטנת החשיפה לענף הסלולר, ומעדיפים את פרטנר מבין חברות הסלולר הנסחרות. "אנו חוזרים על המלצת 'תשואת שוק' עבור פרטנר ומורידים את מחיר היעד ל-73 מ-75 שקל", אומר רוזן.



התחרות בסלולר מתעצמת וזוהי רק ההתחלה – הירידה בגובה דמי הקישוריות תחל להיות מורגשת החל מהרבעון הראשון של 2011 ופרטנר מדורגת במקום טוב באמצע (בין סלקום לפלאפון) בעוצמת ההשפעה של השינוי הזה על ההכנסות העתידיות. כל חברות הסלולר נקטו במהלך הרבעון, באסטרטגיה של העלאת תעריפים בשיעור ממוצע של 4% (תוספת של כ-240 מליון שקל להכנסות במקרה של פרטנר).



תחרות (לא) וירטואלית בפתח – המפעילים הוירטואליים (mvno) כבר כאן. נכון לעכשיו שתי חברות חתמו על חוזים עם פלאפון – פרי טלקום ורמי לוי. "מבין שתיהן, חברת רמי לוי נראית כמוכנה יותר להשיק את השירות שצפוי לעלות לאוויר לקראת 2h/11", אומר רוזן. "רמי לוי צפויה לדרוש מהצרכן הסופי מחיר של 20-30 אגורות לדקת שיחה, וזה עשוי להוביל למלחמת מחירים במקטע הפרה-פייד."



שורה תחתונה, השינוי המלא יורגש במהלך 2012 – "בהנחה שהמפעילים הוירטואליים יחלו לפעול ב-2h/11 והמפעילים הפיזיים בתחילת 2012, השפעות ירידת דמי הקישוריות והתחרות הגוברת יבואו לידי ביטוי גדול יותר במהלך שנת 2012", צופה רוזן. "חברות הסלולר צפויות לעבור שנתיים לא פשוטות עד להתייצבות התחרות. כל חברת הסלולר ידרשו לצעדי התייעלות, ולהערכתינו פוטנציאל ההתייעלות בפרטנר גבוה מזה של סלקום."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully