וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל במגמה מעורבת

יעל פטר

20.2.2011 / 17:05

יום המסחר הראשון לשבוע בבורסת ת"א נחתם במגמה מעורבת עם נטייה לירידות קלות. מדד ת"א 25 ננעל ללא שינוי, ת"א 100 נחלש ב-0.1%. ומניות הבנקים לעומת זאת, עלו ב-0.3%

יום המסחר הראשון בבורסת תל אביב נחתם במגמה מעורבת עם נטייה לירידות קלות. מדד תל אביב 25 נחתם ללא שינוי וברמה של 1,334 נקודות ומדד תל אביב 100 נחלש ב-0.1% ונחתם ברמה של 1,231 נקודות. מדד מניות הבנקים הוסיף בניגוד למגמה הכללית ב-0.3% לערכו ומדד מניות הנדל"ן נחלש ב-0.3%.

מחר יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש מארס. נתוני המדד והצמיחה שהתפרסמו השבוע הביאו לתמימות דעים בקרב כלכלני המקרו הבכירים במשק - הנגיד יעלה מחר את ריבית בנק ישראל לחודש מארס. מדד גבוה יחסית של 0.2% בחודש ינואר, ציפיות לאינפלציה שמגיעות ל-3.6% ובעיקר קצב צמיחה יוצא הדופן של 7.8% ברבעון הרביעי של 2010 הופכים את העלאת הריבית למתבקשת.

בורסות וול סטריט נחתמו במגמה חיובית בסוף השבוע. מדד דאו ג'ונס, עלה ב-0.6% לרמה של 12,391. מדד S&P 500, הוסיף 0.2% לרמה של 1,342 נקודות. מדד נאסד"ק עלה ב-0.1% לרמה של 2,833 נקודות.

בגזרת המקרו, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה כי הייצור התעשייתי ירד ברבעון ב-6% בקצב שנתי, לאחר ירידה בקצב דומה ברבעון השלישי. מתוך כך, הירידה בייצור ענפי הטכנולוגיה העילית וענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית היתה 5.5% ו-32% בהתאמה.

כלכלני בנק הפועלים אמרו בסוף השבוע בסקירתם השבועית, כי "אנו מעריכים כי שוק המניות המקומי יעניק גם השנה תשואה עודפת למשקיעים, כשהנתונים הסביבתיים תומכים בהערכתנו זו, גם אם בדרך צפויים מימושי רווחים קצרי טווח".

לדברי כלכלני בנק לאומי, "המחירים הגבוהים בהן נסחרות כיום מניות רבות עלולים להביא למימושי רווחים בטווח הקצר. במבט ל-2011, המגמה החיובית תימשך על רקע האיתנות היחסית של הכלכלה הישראלית, המגמה החיובית מעבר לים והמחסור באלטרנטיבות השקעה. עם זאת, נראה כי המשקיעים ייאלצו להסתפק בתשואות נמוכות יותר. נציין כי התפתחויות שליליות הן באזורינו שאמנם התמתנו לאחרונה וכן כאלו מעבר לים, בדגש על אירופה, מהוות סיכון להתממשות הצפי האמור".

המניות הבולטות בשוק ההון

חדשות טובות לחברת טבע (-0.54% , 51.89): חברת התרופות הגרמנית מרק החליטה למשוך את בקשתה לאישור תרופת קלדריבין שלה, כך לדברי איגוד התרופות האירופי EMA לפי הוול סטריט ג'ורנל. מרק היא אחת המתחרות של טבע, והקלדריבין מתחרה במוצר הדגל שלה הקופקסון.

חברת הפארמה אנדרומדה, המוחזקת ב-84% על ידי כלל ביוטכנולוגיה (2.59% , 2340.0), השלימה גיוס חולים להמשך הניסוי הקליני בשלב 3 לטיפול בסוכרת מסוג 1. החברה מבצעת ניסוי במוצר הדגל שלה DiaPep277 לטיפול בסוכרת נעורים.

פריגו (2.11% , 27600.0) שמנוהלת על ידי ג'ו פאפא, חתמה על הסכם הפצה ושיווק בלעדי עם חברת Agamatrix. פריגו תשווק מד של רמת הסוכר בדם שפותח על ידי Agamatrix בשוק המותגים הפרטיים של רשתות הפארם בארה"ב. כחלק מההסכם תשווק פריגו מוצרים מסוימים בתיק המוצרים הנוכחי של חברת אגמטריקס ומוצרים עתידיים שיפותחו על ידי החברה. שוק מדי רמת הסוכר בדם בארה"ב נאמד ב-2.8 מיליארד דולר בשנה.

שנתיים לאחר שהשיק את פז סולאר, זרוע הייזום הסולארית של קבוצת פז (-1.25% , 63100.0) בישראל, מנהל צדיק בינו מגעים למכירתה. ל-TheMarker נודע כי בשבועות האחרונים מנהלת פז סולאר משא ומתן למכירת 51% ממניותיה לענקית האנרגיה הצרפתית EDF, חברת החשמל הגדולה באירופה.

כשבועיים לאחר שמינתה את אורן זהבי לתפקיד המנכ"ל, מדווחת היום חברת תחנות הדלק איזי אנרגיה (-2.82% , 6.9) כי תמכור ארבעה שטחי מקרקעין בארה"ב לקרן נדל"ן מקומית תמורת 6.7 מיליון דולר. מדובר בנכסים שעליהם בנויות תחנות דלק וחנויות נוחות, שיוחכרו לאחר המכירה לאיזי למשך 20 שנה עם אופציית להארכה ל-20 שנה נוספות. תמורת השטחים תשלם איזי דמי שכירות של 612 אלף דולר בשנה, אשר יועלו ב-2% במשך כל שנה. המחיר מגלם תשואה גבוהה של 9.1% לקרן הרוכשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully