וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות הפגינו בוויסקונסין נגד כוונת המושל להיאבק באיגודים המקצועיים ולהגדיל הפרשות לפנסיה

סוכנויות הידיעות

20.2.2011 / 18:08

70 אלף הפגינו נגד תוכניתו של המושל הרפובליקאי סקוט ווקר להפחית את הגירעון התקציבי



כ-70 אלף בני אדם הפגינו אתמול בבירת ויסקונסין, מדיסון, במסגרת גל מחאות שהתעורר בימים האחרונים נגד מושל המדינה הטרי, סקוט ווקר, וכוונתו להגדיל את הפרשות הפנסיה של העובדים כדי להפחית את הגירעון התקציבי.



מאז יום שלישי צבאו עשרות אלפי בני אדם על מבני הממשל המקומי בוויסקונסין, כשהם שרים שירים נגד ווקר, שהודיעה כי יקצץ את הטבות הפנסיה והבריאות המוענקות לעובדי המגזר הציבורי במטרה להימנע מפיטורים ולהפחית את הגירעון התקציבי. 14 הסנאטורים הדמוקרטיים של המדינה עזבו את ויסקונסין, מחשש שיפסידו בהצבעה על הקיצוצים.







היום הגיב ווקר, שנבחר לתפקידו לפני שבעה שבועות בלבד, לגל המחאות נגד תוכניתו והזהיר כי דחייה של התוכנית תוביל לפיטוריהם של 10-12 אלף עובדים במגזר הציבורי. "אני לא רוצה לפטר אף אחד, לא במגזר הציבורי ולא במגזר הפרטי, לכן זאת אלטרנטיבה טובה בהרבה מקיצוצי משרות", אמר ווקר. בנוסף לקיצוץ בהטבות העובדים, התוכנית של ווקר גם תפחית את כוחם של האיגודים המקצועיים ותצמיד העלאות שכר לאינפלציה.







המפלגה הדמוקרטית, שאיבדה את השליטה בוויסקונסין, השוותה את ווקר לדיקטטור במהלך ההפגנות ומפגינים רבים אחזו בשלטים בהם נראית תמונתו לצד זו של שליט מצרים המודח חוסני מובארק. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התערב גם הוא בפרשה ואמר כי תוכניתו של ווקר מהווה "התקפה על האיגודים המקצועיים". ווקר, מצדו, נהנה מרוב בשני בתי המחוקקים בוויסקונסין וסירב להתפשר עם המפגינים.







"נבחרתי כדי להוביל את ויסקונסין ולשפר את מצבה הכלכלי. במקביל, פירוש הדבר גם לפתור את המשבר התקציבי שלנו", אמר ווקר. ויקונסין סובלת מגירעון תקציבי של 137 מיליון דולר, נכון לחודש יולי. תוכניתו של ווקר נועדה לחסוך 30 מיליון דולר בארבעה חודשים ולאזן את תקציב המדינה כבר השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully