וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד נתון חיובי על מצב המשק: המדד המשולב עלה ב-0.4%

מוטי בסוק

21.2.2011 / 7:12



>> המדד המשולב לתיאור מצב המשק של חטיבת המחקר בבנק ישראל עלה בינואר ב-0.4%. עליית המדד המושלב בינואר 2011 מצטרפת לנתונים כלכליים חדשים אחרים שפורסמו לאחרונה על הצמיחה המפתיעה של כלכלת ישראל ברבעון האחרון של 2010.



בחטיבת המחקר בבנק ישראל ציינו אתמול כי "נתוני המדד מצביעים על המשך הצמיחה. העלייה במדד ינואר משקפת עלייה במדדי יצוא השירותים ויבוא הסחורות. עלייה זאת קוזזה על ידי ירידות במדדי הפדיון במסחר ושירותים ומדד היצור התעשייתי".

יצוא השירותים עלה ב-3.5%; מדד יבוא מוצרי הצריכה עלה ב-4.2%; מדד יבוא תשומות לייצור גדל ב-3.4%; ומדד יצוא הסחורות ירד במקצת, ב-0.1%.



גם מדד מלניק, מדד מקביל למצב המשק למדד המשולב, של פרופסור רפי מלניק מהמרכז הבינתחומי הרצליה, עלה בינואר ב-0.2%. לדברי מלניק, " עליית המדד בינואר מושפעת בעיקר מרמה גבוהה של פדיון בענפי המסחר והשירותים, המשקפת רמה גבוהה של ביקושים מקומיים ובעיקר של הצריכה הפרטית. מדד היצוא התעשייתי ירד בדצמבר. ייתכן שהירידה משקפת קשיים בתחום הייצוא של המשק".



גם הייצור התעשייתי גדל ב-2010, ב-7.8% - חרף ירידה של 6.0% בייצור התעשייתי (בחישוב שנתי) ברבעון האחרון של 2010. מנתונים שפרסמה אתמול הלמ"ס עולה כי מספר משרות השכירים בתעשייה גדל ב-2010 ב-6,000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully