וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הבנקים ייאבקו בהגברת האכיפה על יועצי ההשקעות

חיים ביאור

21.2.2011 / 7:12



>> ועדי העובדים בבנקים, בגיבוי ההסתדרות, החליטו לפתוח במאבק נגד התיקונים לחוק הליכי אכיפה ברשות ניירות ערך, שיזם ראש רשות ני"ע היוצא, פרופ' זוהר גושן.

התיקונים, שעברו באחרונה בקריאה שלישית בכנסת, מחמירים את האכיפה המינהלית על יועצי השקעות שמעסיקים הבנקים, ומגדילים משמעותית את הקנסות המוטלים על אלה מהם העובדים עבירות מינהליות שונות.



יו"ר ועד עובדי בנק לאומי, מירי רובינו, תיפגש בימים הקרובים עם בכירים בהסתדרות כדי להחליט כיצד להיאבק בתיקוני החקיקה. יו"ר ועד הפקידים בבנק הבינלאומי, חנוך ליבנה, ויו"ר ועד עובדי מזרח-טפחות, שרה ליזרוביץ, כבר הודיעו כי יצטרפו למאבק.



"איננו מתכוונים לוותר בעניין זה, ואם יהיה צורך נפתח בפעולות מחאה שיחריפו עד כדי שביתה", אמרה רובינו. לדבריה, יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, "עודכן לגבי חומרת הבעיה והבטיח לסייע לנו במאבק גם במישור הציבורי".



החקיקה החדשה מחמירה עם יועצי השקעות שעובדים בגופים גדולים - בהם הבנקים. לדוגמה, לפני הכנסת התיקונים לחוק, העונש שהיה מוטל על יועץ השקעות על כך שלא הודיע ללקוח על סיכון מיוחד, או על אי הודעה בגילוי נאות על כל העניינים המהותיים לייעוץ, היה קנס של 3,000 שקל. על פי החוק החדש, העונש שיוטל על יועץ ההשקעות יהיה קנס של 25 אלף שקל.



רובינו אמרה שוועדי הבנקים דורשים לבטל את העלאת סכומי הקנסות, ולחלופין לאפשר ליועצי ההשקעות לבצע ביטוח על פעולותיהם כדי שיקבלו שיפוי מחברת הביטוח במקרה של הטלת קנס - מהלך שרשות ני"ע מתנגדת לו. "כפי שכל דירקטור בחברה מבוטח, אנו דורשים שגם יועץ ההשקעות יהיה רשאי להיות מבוטח מפני הטלת קנסות על עבירות מינהלתיות שהוא עשוי לעבור", טענה רובינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully