וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תנועה חילונית עצמאית תסחף את הצעירים ברשות הפלסטינית"

טלי חרותי-סובר

21.2.2011 / 7:12



>> גם ד"ר ג'אנם נוסייבה, בנו הצעיר של מוחמד נוסייבה, היה נרגש מאוד בתום הכנס. נוסייבה אמנם נולד בירושלים, אך חי בלונדון מאז שהיה נער. כבעליה של חברת הייעוץ הבינלאומית קורנר סטון גלובל הוא מחלק את זמנו כיום בין בירת אנגליה לדובאיי. יותר מרוב המשתתפים מסמל נוסייבה את הדור הצעיר של הפלסטינים: דור של משכילים, אנשי העולם, דוברי אנגלית מצוינת ובעלי מקצועות חופשיים שאוהבים מאוד את מולדתם, אך מעדיפים לא לחיות בה כרגע.

"המפגשים האלה משמחים אותי מאוד", אומר נוסייבה שאינו מתחבר למלים הקשות על הקשיים הפוליטיים שעומדים בפני שני הצדדים. "מה שאומרים על במת כנס הוא לא מה שאומרים ליד שולחן המשא ומתן", אמר. "בסופו של דבר כולם יצטרכו להתפשר. לא תהיה ברירה". למה אתה וצעירים אחרים לא חוזרים לחיות במזרח ירושלים או ברמאללה?



"נדרשים כמה תנאי בסיס כדי שזה יקרה, אך ברגע שאלה יתמלאו אין ספק שנראה חזרה גדולה של צעירים פלסטינים משכילים מהעולם. התנאים האלה כוללים הכרזה על מדינה עצמאית, בחירות דמוקרטיות ובעיקר הנחת תשתית אמיתית לתנועה פלסטינית, עצמאית וחילונית, שאין לה כל קשר לפת"ח, ותשתתף גם היא בבחירות. כל הדברים האלה יכולים לקרות יחסית בקלות.



"לו הייתי אבו מאזן וסלאם פיאד, הייתי מכריז מיד על עצמאות מתוך הנחה שישראל תיתן הסכמה שבשתיקה, ובמקביל מכריז על בחירות חופשיות ומאפשר לניצנים של תנועות עצמאיות חילוניות, המדוכאות כיום, להשתתף בהן. אין לי ספק שתנועה צעירה חילונית שכזו תסחף אחריה 20%-30% מהקולות בבחירות חופשיות, ותאפשר גם לאנשים כמוני להרגיש שיש לאן להגיע: יש מדינה, יש דמוקרטיה, יש מנהיגים צעירים וחילונים שאפשר לסמוך עליהם. עבורי, כמו עבור חבריי, הדברים אז יראו אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully