וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים ייתן אשראי עד גג של 22 מיליון שקל לפרויקט הגג הסולארי של אנלייט

מאת יורם גביזון

21.2.2011 / 7:12

הבנק יממן 70%-80% מעלות הפרויקטים של החברה, שמתמחה בהקמת מתקנים לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית



>> דירקטוריון חברת אנלייט, שבשליטת יורוקום מקבוצת אלוביץ', אישר את מתווה הסכם המימון עם בנק הפועלים. על פי מתווה ההסכם המתגבש תקבל אנלייט, המתמחה בהקמה של מתקנים לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית, מימון בגובה של 22 מיליון שקל מבנק הפועלים.

המימון של בנק הפועלים יוזרם לחברה ייעודית שתקים את הפרויקטים שבהם זכתה החברה באחרונה. על פי המקובל בפרויקטי תשתית יעמיד בנק הפועלים מימון ל-70% עד 80% מעלות ההקמה של הפרויקטים עד לתום תקופת החוזה, כלומר לטווח של עד 18 שנה.



אנלייט קיבלה בסוף ינואר 2011 רישיון מותנה מרשות החשמל להקמת מתקנים סולריים לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית בהספק כולל של 550 קילו-ואט בקיבוץ גזית שבגליל התחתון.



עלות ההקמה של המערכות נאמדת ב-7 מיליון שקל, וההכנסה ממכירת החשמל שייצרו לחברת החשמל צפויה להסתכם ב-1.25 מיליון שקל בשנה במשך 20 שנה.



המערכות יהיו בבעלות אנלייט, אולם בהתאם להסכם הייזום עם קיבוץ גזית, הקיבוץ קיבל אופציה לשותפות של 49% במיזם. אנלייט זכתה בסוף ינואר 2011 גם במכרז של עיריית אופקים להקמה של עד תשע מערכות על גגות מבני ציבור, בהספק כולל של עד 450 קילו-ואט.



ההשקעה בהקמת המערכות באופקים נאמדת ב-6.5 מיליון שקל, והן צפויות להניב הכנסות של מיליון שקל בשנה למשך 20 שנה ממכירת החשמל לחברת החשמל.



שבועיים קודם לכן זכתה אנלייט במכרזים של הוד השרון והמועצה האזורית רמת נגב להקמה של 13 עד 16 מערכות סולאריות בטכנולוגיה פוטו-וולטאית על גגות של מבני ציבור, בהספק כולל של 500 עד 700 קילו-ואט ובהשקעה כוללת של 7.5-10 מיליון שקל.



המערכות צפויות להניב הכנסות בהיקף של 1.5-2 מיליון שקל בשנה במשך 20 שנה, על פי החוזה עם חברת החשמל.



אנלייט נשלטת על ידי יורוקום (43.9%), שותפות גבעון (18.7%) שבבעלות בני משפחת ויל, לשעבר מבעלי השליטה באסם, המנכ"ל גלעד יעבץ (3.9%) וסמנכ"ל השיווק יואלי צפריר (3.9%). החברה נסחרת בשווי שוק של 103 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully