וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבוץ חצרים נערך לרכישת השליטה בנטפים

מאת מיכאל רוכוורגר

21.2.2011 / 7:12

בלעדי הקיבוץ חבר לקרן ההשקעות האמריקאית סילבר לייק לקבלת מימון לעסקה. מתמודדות נוספות על נטפים: איפקס, ג'נרל אטלנטיק, פרמירה ו-KKR



>> המאבק על רכישת השליטה בנטפים נמשך. לפני כמה חודשים הגישו קרנות ההשקעה הפרטיות - kkr, ג'נרל אטלנטיק, פרמירה ואיפקס - הצעות לרכישת חלקן של קרן מרקסטון (כ-20%) וקרן טנא (כ-10%) בנטפים. הקרנות גם קיוו כי ירכשו את אחזקות הקיבוץ חצרים (המחזיק בכ-38% מנטפים), הקיבוץ יפתח (המחזיק בכ-24%) ומגל (המחזיק ב-8%).

ל-themarker נודע כי קיבוץ חצרים הגיע להסכמות עם קרן השקעות פרטית (פרייבט אקוויטי) סילבר לייק (silver lake) האמריקאית, שצפויה להעניק לקיבוץ מימון לרכישת השליטה בחברה.



ככל הידוע, ההצעות הקודמות לנטפים היו בסכומים של 875-900 מיליון דולר. סכום זה כולל חוב פיננסי נטו של 130 מיליון דולר, שהיה, על פי הערכות, לנטפים בסוף 2010. ערך זה משקף מכפיל ערך חברה (מכפיל המביא לידי ביטוי גם את חוב החברה) של 10 על הרווח התפעולי התזרימי (ebitda) שהיה לנטפים ב-2010. בהתאם לכך, כדי להגיע לשליטה בנטפים, כלומר לאחזקה של 51% לפחות, תצטרך חצרים להשיג מימון של לפחות כ-100 מיליון דולר.



ההסכם בין בעלי המניות בנטפים מסובך. לכל אחד מהם יש אופציה להפעיל זכות סירוב. כלומר, בעל מניות המעוניין למכור את אחזקותיו לצד אחר, אז לבעלי המניות הקיימים תהיה זכות לרכוש את המניות ראשונים.



כך, בתרחיש תיאורטי אם כל חמשת השותפים - חצרים, מרקסטון, טנא, יפתח ומגל - ימכרו את כל אחזקותיהם (62%), לחצרים תהיה זכות לרכוש את אחזקותיהם. ככל הידוע, מרקסטון וטנא מעוניינות למכור את אחזקותיהן.



סילבר לייק מנהלת נכסים ב-14 מיליארד דולר. היא פועלת בניו יורק , לונדון ובעוד כמה בירות. היא מעסיקה יותר מ-90 מומחים בתחומי השקעות, המתמקדים בתחומי טכנולוגיה ופיננסים.



לפי הערכות, יו"ר נטפים, ישראל מקוב, סבור כי עדיף לבעלי מניותיה של החברה להנפיק את מניותיה בארה"ב, כדי למקסם את ערך אחזקותיהם ולא לאבד את השליטה בחברה. לפי הסכם ההעסקה של מקוב, שנחתם במחצית הראשונה של 2009, היו"ר זכאי לשכר של 130 אלף שקל בחודש בעבור העמדת שירותיו במשך יומיים בשבוע לרשות החברה, לאופציות ל-2% מהחברה מעל שווי מינימלי של החברה בהנפקה ציבורית, למענק בשיעור מסוים מהתמורה מכל גיוס עתידי, וכן למענק של 1% מהרווח השנתי של החברה לפני מס.



הגיוס של נטפים נועד בין השאר לצורך ההתמודדות מול מתחרותיה העיקריות, ג'יין ההודית וחברת ג'ון דיר, וכן כדי להקל על הנטל הפיננסי שנוצר בעקבות רכישתה של חברת revaho ההולנדית. לפי הערכות, נטפים סיימה את 2010 במחזור של 600 מיליון דולר וב-ebitda של 85-90 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully