וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעטים הגיעו להפגנות בבייג'ין; הממשלה עצרה פעילים וחסמה הודעות SMS

סוכנויות הידיעות

21.2.2011 / 8:39

בשנחאי, בהונג קונג ובכיכר טיאנאנמן בבייג'ין התייצבו עשרות מפגינים בלבד בעד דמוקרטיה במדינה



למרות ניסיונם של פעילים מקומיים בסין לעורר "מהפכת יסמין" במדינה בהשראת המהפכות הדמוקרטיות במזרח התיכון, נראה שהממשלה הצליחה לדכא את ההתקוממות בשלביה המוקדמים לאחר שעצרה פעילים דמוקרטיים, חסמה הודעות sms שכללו את המילים "יסמין" וצינזרה אתרי אינטרנט. מעטים בלבד הגיעו להפגנות שתוכננו אתמול.



במהלך סוף השבוע העבירו פעילים סיניים באתרים כמו טוויטר מסרים שקראו לאזרחי סין לערוך הפגנות הנגד השלטונות ב-12 ערים סיניות, בהן בייג'ין, שנחאי וגואנגז'ו. בקריאות המסתוריות באינטרנט, שלא ידוע מקורן, נאמר לתושבים לצאת לרחובות ולצעוק: "אנו רוצים מזון, אנו רוצים עבודה, אנו רוצים דיור, אנו רוצים הגינות" - סיסמה שממצה את תלונותיהם העיקריות של האזרחים הסינים מן השורה.




ממשלת סין, שחששה מפני גירסה מקומית של "מהפכת היסמין" ששטפה בשבועות האחרונים את העולם הערבי, חסמה בתגובה לניסיונות ההתארגנות אתרים בהם גלשו הפעילים, כמו גם הודעות sms שכללו את המילים "מהפכת היסמין", חיפושים מקוונים עם המילה "לוב" כמו גם תוצאות חיפוש דומות. השלטונות גם ניסו למנוע מעיתונאים זרים לסקר את ההפגנות.



עם זאת, למרות חששותיהם של השלטונות, ההפגנות אתמול הצליחו למשוך מפגינים מעטים בלבד. למרות הנוכחות הגדולה של עיתונאים ושוטרים, עשרות בלבד הגיעו להפגין נגד הלשטון בכיכר טיאננמן, דיווחה רשת cnn, וההפגנה התפזרה אחרי שעה ללא אירועים אלימים. בהונג קונג הגיעו להפגין 30 בני אדם מחוץ למשרדי הממשלה, כשהם שרים שירים בעד מהפכת היסמין ונגד המפלגה הקומוניסטית הסינית. גם ההפגנה בהונג קונג הסתיימה כעבור שעה, ללא אלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully