וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צורן עושה אקזיט מרשים של 679 מיליון דולר

21.2.2011 / 9:41

חברת CSR, אחת מחברות השבבים הגדולות בעולם, הודיעה על רכישת צורן הישראלית, המפתחת שבבים לטלוויזיות, למכשירי די.וי.די, למצלמות ולמדפסות דיגיטליות, תמורת 679 מיליון דולר

חברת CSR רוכשת את צורן תמורת 679 מיליון דולר. צורן מפתחת שבבים לטלוויזיות, מכשירי די.וי.די, מצלמות ומדפסות דיגיטליות. חברת CSR היא אחת מחברות השבבים הגדולות בעולם שנסחרת בבורסת לונדון. היא מייצרת שבבי בלוטות', GPS, WiFi, ונוספים.

על פי הדו"חות של הרבעון הרביעי שפיסרמה החברה לפני שבועיים, צורן הפסידה 33 מיליון דולר ברבעון, שהם 67 סנט למניה, בהשוואה ל-3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2009, שהם 6 סנטים למניה, על בסיס כללי החשבונאות האמריקאית (US Gaap). ההפסד Gaap-Non כלומר, בנטרול הפרשות להפחתת נכסים לא מוחשיים שנרכשו במסגרת רכישתה של חברת מיקרוטיון (MicroTune), הטבות לעובדים הגלומות בתוכנית האופציות, הוצאות ארגון מחדש, הוצאות הקשורות במאבק השליטה בחברה והתאמת הפרשות למס - הסתכם ב-15 מיליון דולר, שהם 31 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2010. זאת בהשוואה להפסד Gaap-Non של 800 אלף דולר, 2 סנטים למניה, ברבעון המקביל.

הכנסותיה של צורן ירדו ב-20.5% ברבעון החולף בהשוואה לרבעון הרביעי של 2009 והסתכמו ב-74 מיליון דולר. ההכנסות ירדו באורח חד על אף שצורן איחדה החל בדצמבר 2010 את תוצאותיה הכספיות של מיקרוטיון, שנרכשה תמורת 84 מיליון דולר נטו במזומן ותרמה 5.4 מיליון דולר להכנסות.

התפלגות הכנסותיה של צורן מחזקת את הביקורת של קרן הגידור רמיוס (Ramius), שמחזיקה ב-9.3% ממניותיה של צורן ומנסה להדיח את הנהלתה. רמיוס טענה שהפעילות של החברה בשוק השבבים לטלוויזיות דיגיטליות ומכשירי די.וי.די (DVD) מסבה לה הפסדים כבדים ומאפילה על הפעילות הרווחיות בתחום המצלמות הדיגיטליות והמדפסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully