וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברמוביץ' חושף את גודל האימפריה

21.2.2011 / 10:40

בעלי מועדון הכדורגל צ'לסי, המיליארדר רומן אברמוביץ', נדרש לחשוף את נכסיו לקראת הבחירות ברוסיה. לפי בלומברג, מחזיק אברמוביץ' ב-14 בתים ואחוזות, וכ-72 מיליון ליש"ט במזומן

האוליגרך הרוסי, רומן אברמוביץ', נאלץ לחשוף בשבוע שעבר את נכסיו, במסגרת מועמדותו לבחירה מחודשת לפרלמנט האזורי של צ'וקוטקה ברוסיה. עם נכסיו נמנים 7 בתים בבריטניה, 3 בצרפת, 2 בארה"ב, בית בקריביים, אחוזה גדולה בפאתי מוסקווה, 2 מכוניות ב.מ.וו, 3 מרצדס ופולקסוואגן גולף אחת.

אברמוביץ' הצהיר כי השתכר 3 מיליון ליש"ט בשנה שעברה, וכי בחשבונות הבנק השונים שלו כ-72 מיליון ליש"ט במזומן, ועוד כ-25 מיליון ליש"ט במניות. אברמוביץ' דיווח על בעלות מלאה על 6 חברות, והחזקות בחברות נוספות. אברמוביץ' גם מחזיק במועדון הכדורגל צ'לסי, ששוויו מוערך בכ-400 מיליון ליש"ט.

זוהי הפעם הראשונה שאברמוביץ' נאלץ לפרסם דיווח רשמי המפרט את הונו ואת נכסיו. כל אזרח המציג מועמדותו כנבחר ציבור ברוסיה נדרש לדווח על הכנסותיו ונכסיו כיום. עם זאת, נראה שהדיווח אינו מלא, כיוון שאינו מזכיר כלל את יאכטות הענק שלו, למשל, או את המטוס הפרטי שלו. לאור הדיווחים הרבים על היאכטה היוקרתית שלו, "אקליפס", אחת מהגדולות בעולם, או על המטוס הפרטי שלו, שלפי מגזין "פינאנס" הרוסי הוא היקר ברוסיה, רבים הופתעו מההשמטות. דוברו של אברמוביץ בבריטניה, ג'ון מאן, אמר כי מידע זה לא נדרש במסגרת הדיווח.

נכסיו של אברמוביץ כוללים אחוזה בלואנדס סקוור בלונדון, וילות בסן בארץ בקריביים, חווה בקולורדו, שני בתים בצ'וקוטקה ואחוזת ענק בפאתי מוסקווה. אחד הבתים שלו בדרום צרפת שימש לאירוח אדוארד השמיני ו-ואלאס סימפסון, ולפי הערכות נרכש על ידי אברמוביץ' בכ-30 מיליון ליש"ט. סך שווי הנדל"ן של אברמוביץ' מוערך ב-300 מיליון ליש"ט. שווי מכוניותיו מוערך ב-650 אלף ליש"ט.

לפי מגזין "פיננס", שפרסם את דירוג עשירי רוסיה ל-2011 בשבוע שעבר, שוויו של אברמוביץ עומד על כ-11 מיליארד ליש"ט. לעומת אליגרכים אחרים בדירוג, ששוויים זינק בשנה האחרונה הודות להתאוששות מחירי הנפט והסחורות, ירד רומן אברמוביץ' מהמקום השלישי למקום החמישי, עם שווי של 17.1 מיליארד דולר - עלייה של 100 מיליון דולר בלבד לעומת השנה שעברה.

האיש העשיר ברוסיה הוא ולדימיר ליסין, בעליה של ענקית הפלדה נובוליפטסק, לפי "פיננס". ליסין, אשר אינו חובב פרסום, שמר על מעמדו כאיש העשיר ברוסיה, לאחר שבשנה האחרונה זינק שוויו ל-28.3 מיליארד דולר, לעומת 18.8 מיליארד דולר ב-2010.

במקום השני בדירוג נמצא מיכאיל פרוחורוב, שבעבר היה האיש העשיר ברוסיה, עם שווי של 22.7 מיליארד דולר, ואחריו אלישר אוסמאנוב, אחד השותפים במועדון הכדורגל האנגלי ארסנל, אשר הונו האישי מוערך ב-19.9 מיליארד דולר. במקום הרביעי ניצב אולג דריפסקה, אחד מבעלי השליטה ברוסאל, חברת האלומיניום הגדולה בעולם, עם הון של 19 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully