וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: ההיי-טק הישראלי - משימה לאומית

גיא גרימלנד

21.2.2011 / 11:15

לפי שר האוצר, אחד הענפים החשובים לו בכלכלה הישראלית הוא עתיד ההי-טק. לדבריו, "זו משימה לאומית עבורנו לשמור על המיצוב של היי-טק הישראלי ומעמדו"

"מניתי את חיים שני לא בגלל שהוא מנהל מצוין אלא כי רציתי שיבוא מישהו מתחום היי-טק שישקול את עתיד ההיי-טק הישראלי", אמר הבוקר שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ בכנס היי-טק שעורכת לנדמרק ונצ'רס, אליו הגיעו מאות בכירים מעולם ההיי-טק.

שטייניץ פירט את תוכנית ההיי-טק שהוציא משרד האוצר בשנה שעברה בניצוחו של מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני. שטייניץ פירט את הצעדים השונים שעומדים בבסיס התוכנית לעידוד ההיי-טק. למשל עידוד הקמת מרכזי מו"פ פיננסיים ושילוב האקדמיה והתעשייה. “זו משימה לאומית עבורנו לשמור על המיצוב של היי-טק הישראלי ומעמדו".

לדברי שטייניץ הוא מרוצה מקצב הצמיחה הנוכחי, "המצב הכלכלי בשנת 2010 די טוב. הצמיחה במחצית של 2010 עמדה על 5.4%, קצב הצמיחה הוא 7.8% - זה מאוד משביע רצון. אני לא יודע אם זה ישתנה בעתיד אבל כרגע זה טוב".

שטייניץ ציין כי לפני שנתיים ישראל ניצבה במצב שונה לגמרי: “סבלנו מצמיחה שלילית, האבטלה עלתה והצפי היה שב-2009 היא תגיע ל-10%. הגישה שנקטנו בטיפול במשבר היתה שונה ממדינות אחרות בעולם. חשבתי שיהיה נכון לא רק לטפל באבטלה ובבעיות הכלכליות אלא גם לשמר את המובילות הטכנולוגית של ישראל. הגישה שלנו היתה שונה לעומת ממשלות אחרות שהוציאו יותר כדי לפצות על מחסור הפעילות הכלכלית בשוק הפרטי, הגישה שלנו היתה שאסור להקריב את העתיד מאשר את ההווה.

"זה נשמע פרדוסלי אבל זה כך. מתן חמצן לכלכלה יכול לסייע - אבל אם נותנים יותר מדי חמצן אז זה יכול להפוך ל-CO2", הוסיף שטייניץ.

"החלטנו גם במקביל לעבור לתקציב דו שנתי. ההמלצה שלי למדינות ששווה לעבוד לפי המודל הדו שנתי גם לא רק במצבי משבר. הצלחנו בשנת 2010 ליצור 120 אלף משרות חדשות ושמרנו על רמת האבטלה. הצלחנו להפחית את יחס חוב תוצר", אמר שטייניץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully