וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HSBC למשקיעים: הימנעו משוק המניות בסין עד המחצית השנייה של 2011

סוכנויות הידיעות

21.2.2011 / 11:18

כלכלני הבנק העריכו כי ממשלת סין תכריז על צעדים נוספים לריסון האינפלציה



על המשקיעים להימנע משוק המניות הסיני עד חודש יוני לפחות, כך העריכו היום כלכלני ענק הבנקאות האירופי hsbc, שהעריכו כי ממשלת סין תכריז בשבועות הקרובים על צעדים נוספים לריסון האינפלציה וצינון הכלכלה.



"איננו מייעצים למשקיעים לרכוש מניות סיניות עד שהלחצים האינפלציוניים יירגעו, וזה כנראה לא יקרה עד המחצית השנייה של 2011", אמר גרי אוונס, אסטרטג במשרדי hsbc בהונג קונג, לבלומברג. "שמרנו על עמדה זהירה למדי בנוגע למניות סיניות במשך שנה, ואנחנו עדיין חושבים שיש סכנה להעלאות ריבית נוספות והגדלה נוספת שיעור הרזרבות של הבנקים".



הבנק המרכזי של סין, שהעלה את הריבית שלוש פעמים בארבעת החודשים האחרונים, הודיע בסוף השבוע על הגדלת שיעור הרזרבות שנדרשים הבנקים להחזיק כנגד ההלוואות שהם מעניקים ב-0.5% ל-19.5%, בניסיון לרסן את העלייה באינפלציה ואת הבועה המתנפחת בשוק הדיור הסיני. מאז תחילת 2010 הגדיל הבנק המרכזי את שיעור הרזרבות של הבנקים שמונה פעמים. הכלכלן אנדי שי, לשעבר ממורגן סטנלי, העריך בראיון לבלומברג כי הבנק המרכזי יעל את הריבית לפחות ארבע פעמים נוספות ב-2011 ובכך יוביל לירידה בשוק המניות.



שוק המניות הסיני עלה ב-3.2% מאז תחילת השנה, לאחר שנפל ב-14% ב-2010, בעקבות הערכות המשקיעים כי סין תמשיך לצמוח במהירות למרות הידוק המדיניות המוניטרית. כלכלני נומורה המליצו בשבוע שעבר על רכישת מניות בסין, בטענה כי שוק המניות הסיני זול כיום, עם מכפיל רווח ממוצע של 18.5, לעומת ממוצע היסטורי של 34.5 מאז 1990.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully