וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה קטלנית

מערכת JobCity

21.2.2011 / 12:21

בשנת 2010 אירעו 49 תאונות עבודה קטלניות, בהן נהרגו 52 עובדים. כך עולה מדו"ח של משרד התמ"ת

לעומת שנת 2009 שהתאפיינה בירידה של 24% במספר הרוגי תאונות העבודה, בשנת 2010 מתקרב מספר ההרוגים לממוצע החמש שנתי אשר עומד על 53 הרוגים לשנה, כך עולה מדו"ח סיכום תאונות עבודה קטלניות שערך אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת: בשנת 2010 אירעו 49 תאונות עבודה קטלניות בהן נהרגו 52 עובדים.

יורם אלעזרי, מפקח עבודה ראשי במשרד התמ"ת, מציין כי התאונה בעלת התוצאות החמורות ביותר השנה, אירעה בחודש נובמבר 2010 בבתי הזיקוק בחיפה, ובה 3 עובדים שביצעו עבודות תחזוקה מצאו את מותם כתוצאה מהרעלת גזים.

יחד עם זאת, מניתוח נתוני 2010 עולים הממצאים הבאים:
ענף הבניה ממשיך לגבות את מספר הקורבנות הגדול ביותר. בשנה שחלפה נהרגו בענף זה 23 עובדים, המהווים 44% ממספר ההרוגים בתאונות עבודה.
נפילה מגובה הינה הגורם הדומיננטי לתאונות עבודה קטלניות. בשנה שחלפה נהרגו מגורם זה 19 עובדים, המהווים 36% ממספר ההרוגים בתאונות עבודה.
בענף הבניה נהרגו 13 עובדים מנפילה מגובה היינו 57% ממספר ההרוגים בענף זה.

כפועל יוצא מכך, בשנת 2011 מגביר משרד התמ"ת את מאמצי הפיקוח והאכיפה בענף הבניה תוך התמקדות בעבודה בטוחה בגובה.

הוקמה יחידת חקירות

אלעזרי מוסר כי כחלק מהמאבק בתאונות העבודה, הוקמה השנה יחידת חקירות וזו החלה את עבודתה בספטמבר 2010. יחידת החקירות מבצעת חקירות בטיחות פליליות תוך שימוש בסמכויות המוקנות למפקחים מתוקף חוק ארגון הפיקוח על העבודה, פקודת הבטיחות בעבודה ובהתאם לחוק סדר הדין הפלילי לצורך:
א.בירור הסיבות והנסיבות של תאונות עבודה ומחלות מקצוע ומיצוי לקחיהן לצורך מניעת הישנותן;
ב.מיצוי הדין עם מפרי חוקי הבטיחות לצורך ענישה והרתעה.

שר התמ"ת שלום שמחון מציין כי "צמצום מספר הנפגעים מתאונות העבודה הוא יעד חשוב ביותר. למעסיקים יש אחריות ישירה לשלומם ובטיחותם של עובדיהם ומשרדי יפעל להבטיח מימוש אחריותם זו. הנתונים מצביעים על כך שענף הבניה גובה את מספר הקורבנות הגדול ביותר, ולכן כל תכנית ממשלתית לעידוד ולהאצת הבניה, חייבת לשלב השקעה בפיקוח על בטיחות העובדים בענף".
 
מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי מציין כי משרד התמ"ת הציב את נושא הבטיחות בקדמת סדר העדיפויות. אגף הפיקוח על העבודה, שסבל במשך שנים משחיקה ומקיצוצים צפוי לעבור שינוי ארגוני במהלך השנתיים הקרובות, לצורך כך משרד התמ"ת הפנה משאבים לתגבור יכולות הפיקוח והאכיפה ולטיפול בתחומי אחריות חדשים שהושתו על משרדנו. כבר בשנה הקרובה יאוישו 20 משרות מתוך 37 המשרות שהוקצו לקידום נושאי הבטיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully